تدارک ۷۰ کانون فرهنگی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان مددجوی ایلامی

مدیرکل کمیته امداد ایلام از تدارک بیش از ۷۰ کانون فرهنگی و تربیتی برای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان مددجوی این استان در تابستان امسال خبر داد.

ناصر مرادی‌پویانی در همایش شناسایی هوش تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم مدارس تیزهوشان استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: در این کانون‌ها زمینه حضور حدود چهار هزار دانش‌آموز، دانشجو و خانواده‌های آنها فراهم شده است.

وی افزود: در این کانون‌ها که با همکاری آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود برنامه‌های گوناگونی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌ها، استعدادیابی، رشته‌های گوناگون هنری، تقویت بنیه تحصیلی برای دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی، قرآن و معارف و همچنین حوزه اجتماعی و خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: این کانون‌ها از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز و تا پایان شهریورماه در بیش از ۷۰ کانون در ۱۵ شهرستان استان فعالیت خواهند کرد.

مرادی‌پویانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف خدمات فرهنگی و آموزشی مددجویان این استان شده است، گفت: امسال اعتبارات این حوزه بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: کمیته امداد دستگاهی است که علاوه بر اینکه در زمینه‌های گوناگون حمایتی و اشتغال‌آفرینی حضور برجسته و فعالی دارد در زمینه‌های تحصیلی و فرهنگی نیز خدمات این نهاد تأثیرگذار است.

علی درویشی بیان کرد: کمیته امداد و آموزش و پرورش در عرصه‌های گوناگون باهم همکاری داشته که محوریت این همکاری‌ها خدمت به قشر دانش‌آموزان نیازمند است.

وی فراهم کردن زمینه تحصیل برای همه دانش‌آموزان را دغدغه مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است که با همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد این زمینه را فراهم کنیم که قشر دانش‌آموز به مدارج عالی تحصیلی دست پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.