تجلیل از جهادگران عرصه جهادکشاورزی در شهرستان تفتان

با حضور فرماندار فرماندار شهرستان تفتان و معاونین بخشداران و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان از کشاورزان پیشرو و جهادگران موفق جهاد کشاورزی با اهدا لوح تجلیل بعمل آمد.

علیرضاشهنوازان شهرستان فرماندار شهرستان در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونە گفت: کشور ایران دارای اقلیم خشک و نیمەخشک است لازم است صرفەجویی در مصرف آب در بخش کشاورزی صورت گیرد. در برخی از مناطق، الگوی کشت مشخصی تعریف نشدە است، کما اینکە دیدە می‌شود در برخی از استان‌های خشک کشور، محصولاتی با مصرف بالای آب کشت می‌شود.

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان اظهار داشت: در سطح کشور بایستی تجدیدنظرهایی دربارە الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی انجام گردد. وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی بایستی در بخش آب هماهنگی‌ داشتە باشند. مشکلات آبی در یک منطقە بر دیگر مناطق اثر می‌گذارد.

لازم است آموزش‌های لازم جهت توسعە بخش تولید در کشاورزی انجام گردد و کیفیت محصولات تولیدکنندگان بە بالاترین سطح خود برسد. لازم است رسانەها در این زمینە همکاری لازم را داشتە باشند.


شهنوازان با اشارە بە کشاورزی منطقە تفتان گفت: زمین‌های کشاورزی و میزان تولید محصولات تفتان ظرفیت مناسبی جهت توسعە است. در سند آمایش استانی نیز بخش کشاورزی شهرستان تفتان یکی از رکن‌های توسعە این شهرستان می‌باشد.

 فضل الله کردی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان ضمن تشکر از توجه ویژه و حسن نظر فرماندار شهرستان به بخش کشاورزی و با اشاره به لزوم تقویت و توسعه برنامه های آموزشی ترویجی در راستای توانمند سازی بهره برداران و انتقال یافته های نوین تحقیقاتی به کشاورزان گفت: اهداف، تاریخچه و ضرورت استفاده از ظرفیت و توان علمی و تجربی کشاورزان نمونه در سطوح شهرستان، استان و ملی است. 

وی شهرستان تفتان را یکی از شهرستانهای مستعد و دارای پتانسیل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی برشمرد و گفت:  در  سال زراعی 1401،،1402 موفق به کسب بیشترین اعتبارات استانی شد که شایسته تقدیر می باشد.

  شهنوازان افزود: تامین امنیت غذایی و جایگاه آن در تامین امنیت ملی بر لزوم خودکفایی در محصول گندم و نان مردم تاکید و از مجموعه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در افزایش تولید گندم شهرستان تشکر کرد.

 کردی مدیر جهاد کشاورزی در ادامه  ترویج شهرستان اسامی برگزیدگان نمونه شهرستان تفتان را در رشته های تولیدکننده پسته،گندم،مرکبات،گل های رنگی،گلاب گیری و... مددکار ترویجی، تسهیلگران روستایی و زنان و مردان کارآفرین روستایی را قرائت نمودند و با اهدا لوح تقدیر مورد تجلیل قرارگرفتند

برچسب ها: کشاورزان ، جهادگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار