لفاظی چین و فیلیپین علیه یکدیگر به دلیل حادثه در دریای چین جنوبی

مقامات پکن و مانیل یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی متهم کردند.

پکن مدعی مالکیت بر بخش عظیمی از دریای چین جنوبی است. این در حالی است که کشور‌های فیلیپین، ویتنام، اندونزی، مالزی و برونئی نیز ادعا‌هایی در این زمینه دارند. آمریکا که از ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب نگرانی دارد با ورود به این مناقشه، در حال تحریک کشور‌های شرق آسیا علیه پکن است؛ موضوعی که به مذاق چین خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین و فیلیپین امروز (دوشنبه) اقدام به وارد کردن اتهاماتی علیه یکدیگر کردند؛ جایی که مانیل تاکید کرد نیرو‌های مسلح فیلیپین در برابر اقدامات تحریک آمیز پکن در آب‌های مورد مناقشه ایستادگی خواهد کرد. 

در جدیدترین حادثه از این دست، گارد ساحلی چین امروز اعلام کرد کشتی تامین کننده خدمات فیلیپین به طور خطرناک و عامدانه به کشتی چینی در دریای چین جنوبی نزدیک شده است که نتیجه این اقدام برخورد جزئی این دو کشتی با یکدیگر بوده است. 

پکن کشتی فیلیپینی را متهم به مداخله غیرقانونی در آب‌های توماس شال دوم کرد؛ موضوعی که مانیل آن را رد کرده و چین را متهم به ارائه گزارش فریبنده و گمراه کننده کرده است. 

در گزارش گارد ساحلی چین، کشتی فیلیپینی متهم به نادیده گرفتن هشدار‌های پیاپی شده است. 

سفیر آمریکا در مانیل نیز در ادامه مداخله واشنگتن در امور کشور‌ها منطقه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با متهم ساختن چین به انجام مانور‌های خطرناک و تهاجمی در دریای چین جنوبی و محکوم کردن آن، نوشت: برخورد دو کشتی در دریای چین جنوبی موجب آسیب به بدنه هر دو کشتی شده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چین به هیچ عنوان نباید بهانه دست کسی بده و با قلدری کردن اشتباه روسیه رو تکرار نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا = برپا کننده جنگ جهانی سوم
آخرین اخبار