کشف جدید دانشمندان؛

زمین در معرض خطر عصر یخبندان قرار دارد

دانشمندان اعلام کردند که بزرگترین طوفان منظومه شمسی در شرف ناپدید شدن است و زمین اکنون در معرض خطر عصر یخبندان قرار دارد.

ستاره شناسان اعلام کردند که لکه قرمز بزرگ روی سیاره مشتری که جاذبه اصلی منظومه شمسی است، در شرف ناپدید شدن است.

 طبق پیش بینی‌های ناسا، تا کمتر از ۲۰ سال دیگر این لکه قرمز کاملا ناپدید می‌شود.

معروف است که در سال ۱۸۷۹ قطر لکه قرمز بزرگ روی مشتری به ۳۹۰۰۰ کیلومتر رسید و در سال ۲۰۲۴ به ۱۴۰۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

 برخی از دانشمندان که دلایل ناپدید شدن لکه قرمز را درک نمی‌کنند، از این می‌ترسند که آنچه اتفاق می‌افتد نشان دهنده برخی فرآیند‌های مرموز مرتبط با رفتار غیر طبیعی خورشید باشد.

لکه قرمز بزرگ طوفانی با اندازه و قدرت بی سابقه است. گاز موجود در مخروط این بزرگترین طوفان منظومه شمسی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد که منجر به یک چرخش در حدود ۶ روز زمینی می‌شود. سرعت باد در آن جا بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است و طبق برخی منابع به ۷۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 لکه قرمز بزرگ روی مشتری توسط اخترشناس ایتالیایی جیووانی کاسینی در سال ۱۶۶۵ کشف شد. از آن زمان به طور کلی این باور پذیرفته شده است که طوفان در جو مشتری در طول حداقل ۳۶۰ سال در یک مکان فوران می‌کند. این بدان معناست که حداقل ۳۶۰ سال بدون توقف دوام می‌آورد.

کاسینی پدیده‌ای را که کشف کرد «نقطه دائمی» نامید و چندین بار در سال‌های ۱۶۷۷، ۱۶۹۰ و ۱۶۹۱ آن را به تصویر کشید. اما از سال ۱۷۱۳، هیچ مدرکی مبنی بر مشاهده این پدیده خاص وجود ندارد. روال بر همین منوال بود تا این که در سال ۱۸۳۳، ساموئل هاینریش شوابه، ستاره شناس آلمانی، گزارش داد که یک سازند بیضی شکل بزرگ را در تقریباً همان عرض جغرافیایی مشاهده کرده است.

با این حال، ناپدید شدن لکه قرمز بزرگ با آغاز عصر یخبندان کوچک روی زمین مصادف خواهد شد، به گونه‌ای که در اروپا چنان سرد خواهد شد که دریای آدریاتیک در ساحل یخ زده و مردم در امتداد رودخانه‌های دانوب و تیمز به اسکیت‌بازی روی یخ خواهند پرداخت. اما این‌اتفاق می‌تواند فقط یک تصادف باشد، و این که دوباره تکرار خواهد شد یا خیر کسی نمی‌دادند.

منبع: Komsomolskaya Pravda

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پس نفت موفتی به چین ندهیم
با این وضع نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
شواهد که داره چیز دیگه ای نشان میده. هر سال دمای زمین داره بالا میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خوبه هوا خنک تر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پس مصرف نفت چند برابر میشه
آخرین اخبار