حمله سایبری به پایگاه پشتیانی صنایع خودروسازی آمریکا

حمله سایبری به پایگاه پشتیانی صنایع خودروسازی آمریکا به هزاران خریدار و فروشنده خودرو در آمریکای شمالی ضرر زده است.

حملات سایبری به پایگاه پشتیبانی صنایع خودروسازی آمریکا موسوم به سی دی کی (CDK Global Corporation) به هزاران خریدار و فروشنده خودرو در آمریکای شمالی آسیب رسانده است. 

سی دی کی، یک شرکت چندملیتی آمریکایی مستقر در هافمن استیتز، ایلینوی است که علاوه بر خرید و فروش خودرو، داده‌ها و فناوری را به صنایع خودروسازی، کامیون‌های سنگین، تفریحی و تجهیزات سنگین ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، حملات هکر‌ها به شرکت منجر به خاموش شدن سیستم فروش و تسویه حساب در بسیاری از نمایندگی‌ها شد. تقریباً ۱۵۰۰۰ نمایندگی خودرو در ایالات متحده و کانادا به دلیل دو حمله سایبری به سی دی کی که مسئول نرم افزار سیستم‌های آنها بود، قادر به فعالیت نیستند.

سی دی کی اولین بار در عصر روز سه‌شنبه مورد حمله قرار گرفت و صبح چهارشنبه این شرکت به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هنگام بررسی این حادثه، سیستم را خاموش کرد. این شرکت تا بعدازظهر چهارشنبه بخشی از سیستم خود را بازیابی کرده بود، اما حمله سایبری دیگری در عصر رخ داد که همچنان بر کار بسیاری از فروشندگان تأثیر می‌گذارد. به گفته کارشناسانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است، حمله دوم نشان می‌دهد که این شرکت قبل از اینکه به طور کامل مشکل را کشف کند، شروع به راه اندازی سیستم خود کرده است. کارشناسان معتقدند که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا این شرکت بتواند سیستم را به طور کامل بازیابی کند. چندین شرکت بزرگ خودروسازی شامل فورد و جنرال موتورز از سیستم‌های سی دی کی در نمایندگی‌های خود استفاده می‌کنند.

مشتریان در ایالات متحده می‌توانند با امضای تمام مدارک لازم، خودرو خریداری کنند که بخش عمده‌ای از آن از طریق سی دی کی است. همچنین این شرکت به خریداران پشتیبانی برای استفاده از خودرو نیز می‌دهد.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: حمله سایبری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار