محمد خزاعی از حمایت جدی سازمان سینمایی در تولید فیلم‌های تجربی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در جمع مدیران ستادی سازمان با اشاره به «تدوین کلان برنامه‌های سازمان سینمایی در سال ۱۴۰۳» گفت: اجرای بخشی از برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری آغاز شده و بخشی دیگر به طور طبیعی به دولت آینده محول خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد تازه سازمان سینمایی در تولید آثار سینمایی تجربی گفت: این تصمیم بستر جدیدی را برای تقویت جریان سینمای تجربی فراهم خواهد آورد و یکی از دغدغه‌های سازمان سینمایی در این دوره، حمایت از سینماگران تجربی در تهران و شهرستان‌ها بوده است.

رییس سازمان سینمایی در ادامه گفت: در سفر‌های استانی متوجه شدم در حوزه پویانمایی چه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های غنی و کشف نشده‌ای در سراسر کشور وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از فعالان با استعداد کشور در این حوزه، به علت کیفیت بالای کاری و شرایط مطلوب تولید، در کنار بازار داخلی، موفق به جذب انواع و اقسام سفارش‌های خارجی، مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی شده‌اند که نشان از رشد کیفی بسیار خوب و جایگاه ارزنده هنرمندان این عرصه در تعاملات خارجی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: فقدان تشکل منسجم و عدم سرمایه‌گذاری کافی، هدفمند و شایسته در این حوزه بعضا باعث شده که تعدادی از هنرمندان این رشته به خارج از کشور مهاجرت کنند که این موضوع در کنار اعتبار و افتخاری که برای شناساندن سینمای ایران دارد، تبعاتی نیز به همراه داشته است.

منبع: سازمان سینمایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار