۷ مرکز خرید گندم در بوکان تجهیز شد

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: ۷ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان تجهیز شده و آماده ارائه خدمات شده است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۷ مرکز شامل ۲ مرکز غله و پنج مرکز تعاونی در روستا‌های قره‌کند، درویشان، رحیم خان، یکشوه و شهرک صنعتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده که از این میزان ۶۹ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی بوکان ادامه داد: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم این شهرستان پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تُن محصول از گندم‌زار‌های بوکان برداشت شود.

وی در ادامه گفت: در سال زراعی گذشته نیز ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود و در مجموع ۱۴۵ هزار تُن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شد و ۱۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

امینی‌خواه در خصوص خرید تضمینی جو نیز، افزود: در سال‌های گذشته این محصول توسط شرکت پشتیبانی دام آذربایجان‌غربی به صورت توافقی خریداری می‌شد، اما امسال برای نخستین بار براساس مصوبه دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و ۲ درصد غیرمفید به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: قبل از اعلام شروع خرید تضمینی جو، قیمت این محصول در بازار به ازای هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال بود، اما با تعیین قیمت خرید تضمینی جو در مرکز خرید این شهرستان به ۹۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.