۱۰۰ درصد لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری تولید داخل است

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: با تولید لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری به دنبال ایجاد ظرفیت برای صادرات هستیم.

فریبرز عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کشور ظرفیت‌های خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری ایجاد شده است.

به گفته او، در شرایط کنونی علاوه بر تامین نیاز داخل در بحث لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری، به دنبال ایجاد ظرفیت برای صادرات لوازم و تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان هستیم.

عباسی ادامه داد: بنابر آمار سال گذشته صادرات لوازم و تجهیزات نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲ برابر افزایش یافت و امسال طی جلسات مختلفی که با هیئت‌های کشور‌های خارجی داشتیم، پیگیر رفع موانع صادرات با دستگاه‌های ذی ربط هستیم تا از ظرفیت ایجاد شده بهره بیشتری داشته باشیم.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با بیان اینکه در تامین لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری خودکفا شدیم، گفت: اکنون در حوزه صادرات لوازم و تجهیزات خدمات فنی و مهندسی فعال شدیم و اکنون محدودیتی در صادرات وجود ندارد و تنها یک سری موانع سد راه است که از طریق وزارت امورخارجه، بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک و سازمان توسعه تجارت به دنبال رفع این موانع و تسهیل روند صادراتی هستیم تا بتوانیم صادرات را چند برابر افزایش دهیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار