هند: موافقتنامه چابهار را رئیس جمهور رئیسی شخصاً پیگیری کرد

وزیر خارجه هند گفت: یکی از مواردی که برای مدتی طولانی ناتمام باقی مانده بود و رئیس جمهور رئیسی شخصا آن را پیگیری کرد، نهایی کردن موافقت نامه بلندمدت چابهار بود.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما پروژه‌ای دارید که در دولت رئیس جمهور فقید ایران، ناتمام باقی مانده باشد، اظهار داشت: نخست اینکه ما از حادثه ناگواری که برای رئیس جمهور رئیسی و وزیر خارجه امیرعبداللهیان رخ داد، بسیار متاثر و اندوهناک شدیم. درباره اینکه ما اکنون چه کاری برای آینده داریم باید بگویم که امکانات و فرصت‌های زیادی در روابطمان وجود دارد. ولی باید همچنان کار کنیم. 

وی افزود: یکی از مواردی که برای مدتی طولانی ناتمام باقی مانده بود و رئیس جمهور رئیسی شخصا آن را پیگیری کرد، نهایی کردن موافقت نامه بلندمدت چابهار بود.

وزیر خارجه هند گفت: من معتقدم که توافقنامه چابهار عملا به منطقه کمک خواهد کرد. این توافق به همه کشور‌های آسیای میانه کمک خواهد کرد. وقتی که ما این اتصال را برقرار کنیم، به همه به نحوی سود خواهد رساند. من به عنوان یک مثال این را ذکر کردم، در حالی که اگر به این موضوع نگاه کنید، مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد.

جایشانکار همچنین گفت: در دیپلماسی این خیلی مهم است که ما نسبت به یکدیگر احساس خوبی داشته باشیم. بلکه همچنین مهم است که به انجام دادن کار‌ها ادامه دهیم، کار‌هایی که باعث ایجاد تغیر در اقتصاد و در زندگی مردم شود. این موضوع بخش مهمی از سیاست خارجی است که ما تمایل داریم با ایران تجربه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما انتظار خاصی از دولت بعدی ایران خواهید داشت، اظهار کرد: این به خودتان بستگی دارد و باید ببینیم نتیجه انتخابات چه خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب ها: شهید رئیسی ، هند ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار