حجت‌الاسلام ماندگاری:

نباید فرصت شادی را از دست بدهیم

یک کارشناس مذهبی گفت: باید اعتراف کنیم به اندازه‌ای که برای ایام عزاداری مایه گذاشتیم، برای شادی مایه نگذاشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی درباره اهمیت دادن به برپایی اعیاد مذهبی گفت: باید اعتراف کنیم به اندازه‌ای که برای ایام عزاداری مایه گذاشتیم، برای شادی مایه نگذاشتیم. الحمدالله در چند سال اخیر برای دهه ولایت، عید سعید غدیر، ایام شعبان، ربیع‌الاول و دهه کرامت اتفاقات خوبی افتاده‌ است. همه دلسوزان به این نقطه رسیدند که به اندازه‌ای که در شادی‌ها می‌توان اثرگذاری دینی داشت، شاید در سایر مناسبت‌ها نشود. هرچند امام خمینی (ره) فرموده بودند محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است، ولی دلیل نمی‌شود فرصت شادی را از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: طبق آیه قرآن، اگر شما کمک به بلند کردن علم شادی‌ها و عزاداری‌ها نکنید، دشمن برای این فرصت‌ها برنامه‌ریزی می‌کند. آن وقت جشن‌های ما به «بزن و برقص» و عزاداری‌ها ما به شور بدون شعور تبدیل می‌شود. شاید به ظرفیت اعیاد کمتر توجه کردیم. به مردم یاد دهیم در شادی‌ها قشنگ‌تر می‌شود ارتباط برقرار کرد. چون ظرفیت استفاده از شادی‌ها ناشناخته بود و سابقه برگزاری عاشورا و عزاداری بیشتر است، استفاده از ایام اعیاد مغفول واقع شد. 

به گفته این کارشناس مذهبی، الان موکب‌هایی که برای اربعین بود، برای مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر هم زده شد. ما از ظرفیت شادی‌ها و عزاداری‌ها می‌توانیم استفاده تربیتی، فرهنگی و اقتصادی کنیم. گاهی وقت‌ها در عزاداری‌ها و شادی‌ها کلی شغل ایجاد می‌شود. وقتی جمعیت در عزاداری‌ها و شادی‌ها جمع می‌شود، یعنی خیمه ولایت را پر جمعیت کردیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.