مقامات بهداشتی فیلیپین اعلام کردند که با شناسایی ۲ مورد دیگر از مبتلایان به آبله میمون، تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد که دو مورد جدید ابتلا به آبله میمون در این کشور ثبت شده است که تعداد کل موارد تایید شده این ویروس را به ۵ نفر رساند.

براساس گزارش الیوم السابع، این وزارتخانه افزود: دو مورد جدید یک زن ۲۶ ساله و یک کودک ۱۲ ساله هستند که علائم عفونت از جمله راش پوستی، تب و موارد دیگر را نشان دادند. آن‌ها اوایل این ماه شناسایی شدند و در خانه تحت نظارت دقیق دکترها بهبود می‌یابند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس آبله میمون دوباره در جمهوری دموکراتیک کنگو ظاهر شد و به بسیاری از کشور‌های همسایه سرایت کرده است و این ویروس جدید کشنده‌تر از ویروسی است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. سویه فعلی راحت‌تر پخش می‌شود و می‌تواند بین کودکان در مدارس منتقل شود.

ویروس آبله میمون برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ کشف شد و اولین مورد انسانی آن در آفریقا در سال ۱۹۷۰ گزارش شد تماس نزدیک با یک فرد آلوده یا از طریق تماس با حیوان آلوده یا مواد آلوده به ویروس و باعث تب و راش پوستی می‌شود و علائم آن مشابه علائم آنفولانزا است.

از سویی دیگر دیمی اوگوینا، رئیس کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای بیماری «آبله ام» یا آبله میمون می‌گوید «سهل‌انگاری» منجر به ظهور یک سویه جدید با قابلیت انتقال بالاتر از این ویروس شده است. این مقام سازمان ملل گفت شیوع فزاینده این بیماری عمدتاً نتیجه دهه‌ها غفلت و ناتوانی جامعه جهانی در متوقف کردن اپیدمی‌های پراکنده در میان جمعیتی است که مصونیت کمی در برابر بیماری‌هایی از این دست دارند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار