معاون توسعه و فناوری دبیرخانه شورای توسعه سواحل مكران گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام در سواحل مکران و ایجاد زیرساخت های جدید از ظرفیت های بخش خصوصی در این بخش استفاده خواهیم کرد.

احمد الهیاری معاون توسعه و فناوری دبیرخانه شورای توسعه سواحل مكران در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه توسعه سواحل مکران دارای وجوه مختلف است گفت: توسعه سواحل مکران باید از طریق چند بخش اجرا شود که‌  در راس آن  بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد: بخش دولتی باید  در تدوین سیاست ها و برنامه ها حضور داشته باشد و به شکل گیری توسعه منطقه ای پایدار کمک کند .

او اظهار کرد: به طور عمده وظیفه دولت ایجاد زیرساخت وتامین  اعتبا ات  لازم است که از طریق آن بتوانیم پروژه های که‌ چندین سال نیمه تمام باقی مانده اند را به اتمام برسانیم.

الهیاری یا بیان اینکه در برخی ای از پروژه ها حضور دولت برای سرمایه گذاری کفایت نمی‌کند و باید بخش خصوصی واقعی ورود کند گفت:توسعه راههای مواصلاتی و ایجاد زیرساخت ها و امور بهداشتی در چارچوب وظایف دولت است. در این زمینه نیز قطعا نمی توانیم انتظار پروژه های زیرساختی سریعی را در این منطقه داشته باشیم زیرا همین امروز نیز در ردیف بودجه ای ما پروژه های زیرساختی وجود دارند كه سالها از تصویب آنها می گذرد.

معاون توسعه و فناوری دبیرخانه شورای توسعه سواحل مكران اظهاركرد: در خصوص مشاركت بخش خصوصی در توسعه منطقه مكران اقداماتی باید انجام شود كه در دولت گذشته نیز مورد توجه بوده است. ایجاد مجتمع های پتروشیمی، كارخانه جات پولادی، كشت و صنعت، كشتی گیری و بندر جدید برای پهلوگیری با تناژ بالا كه پیشتر انجام شده است.

او بیان کرد:رویكرد دولت جدید و رئیس جمهور آن است كه بخش خصوصی علاوه بر اجرای طرح های پیشران در تدوین سیاست های صنعتی و بازرگانی و علمی منطقه با نظام برنامه ریزی دولت از جمله شورای توسعه مكران و برنامه و بودجه برنامه همكاری جدی داشته باشد.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، حمل بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار