بازیگر مجموعه «بچه محل» از نبود برنامه‌های درخور کودکان گلایه کرد و گفت: بیشتر کار‌های کودک اختصاص به کودک ندارد.

در طی بازدید محسن برمهانی، معاون سیما از فصل دوم «چرخ گردون» عوامل سریال پای گفته‌های معاون سیما نشستند و از دغدغه‌های خود گفتند. در همان جمع کمند امیرسلیمانی، بازیگر سریال «چرخ گردون» یادی از برنامه کودک عمو پورنگ کرد و از نبود چنین برنامه‌ای در تلویزیون گلایه کرد.

به گفته امیرسلیمانی، من می‌خواهم بگویم از کار کودک غافل نشوید. چون من دو سری با گروه عمو پورنگ کار کردم. این برنامه جزو مجموعه‌هایی بود که تلویزیون دوبار در خانه‌ها روشن بود. بجز بچه‌ها بزرگتر‌ها هم برنامه را تماشا می‌کردند. الان که دو سالی می‌شود از برنامه عمو پورنگ خبری نیست، روزی نیست مردم از من بابت برنامه نپرسند. واقعاً حیف است. بچه‌ها هیچ دلخوشی ندارند. کم پیش می‌آید که به برنامه‌های تلویزیون علاقه‌مند بشوند و یاد بگیرند. بار‌ها به من گفتند که در فلان قسمت بچه من یاد گرفت که دستش را قبل از غذا بشورد. دلم می‌سوزد که جای آن برنامه در تلویزیون خالی است.

گلایه بابت توجه بیشتر به برنامه‌های کودک به عوامل سریال «دوقلوها» هم رسید. این مجموعه که جزو کار‌های کودک شبکه دو سیماست، با حضور «عمو فیتیله‌ای‌ها» یعنی علی فروتن، محمد مسلمی، حمید گلی و ... در ایران‌مال در حال فیلمبرداری است.

امیرسلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما مبنی بر اینکه شبکه‌های تلویزیون باید برای کودک برنامه‌ای در نظر بگیرند، گفت: حتی در سینما و تئاتر هم به حوزه کودک توجه نمی‌شود. در حالی که آینده جامعه ما را کودکان می‌سازند. از آنجایی که الان عصر اینترنت و دیجیتال است، بچه‌ها از لحاظ تربیتی در موقعیت قرار نمی‌گیرند و بیشتر می‌بینند. 

این بازیگر در پاسخ به این سوال که حتی اگر شبکه نمایش خانگی سریال‌هایی را برای کودک تولید می‌کند، اما حجم عظیم محتوا را آثار دوبله دربر می‌گیرد، افزود:، چون بیشتر کار‌های کودک اختصاص به کودک ندارد. من به همین دلیل به برنامه عمو پورنگ اشاره کردم؛ چون دقیقاً نکات تربیتی را می‌گفت و آنقدر بچه‌ها این نکات را می‌دیدند، که یاد می‌گرفتند. ولی وقتی شما یک داستانی می‌سازید که چندتا کودک روی یک دزد آب می‌پاشند، چه نکته تربیتی دارد؟ متاسفانه از لحاظ آموزشی برنامه‌های درخوری وجود ندارد.

وی درباره فعالیت بازیگران برای فیلم و سریال‌های حوزه کودک توضیح داد: هنوز بازیگرانی هستند که دوست دارند در حوزه کودک کار کنند و برنامه بسازند. اگر مدام برای این قشر برنامه و سریال تولید شود، بازیگران علاقه‌مند به فعالیت‌اند؛ ولی اگر چند سال یکبار فقط یک کار تولید شود، شاید بازیگران تمایلی به همکاری نداشته باشند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار