رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش بار ترافیک در ساعات اولیه صبح و ظهر زمان تعطیل شدن مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ ایرج حسین‌پور اظهار کرد: همه ساله با آغاز سال تحصیلی ترافیک صبحگاهی یکی از مشکلات خانواده‌ها و کارمندان است که این مساله به دلیل نبود چراغ هوشمند و ساماندهی نشدن کامل سرویس مدارس است.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه صبح که کارمندان برای حاضر شدن در محل کار و همچنین اولیای دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای همراهی کردن فرزندان تا مدرسه از خودروی شخصی استفاده می‌کنند باعث مضاعف شدن بار ترافیک شهری می‌شود.

به گفته وی، در مرکز استان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند نیستند و به صورت دستی و سنتی تنظیم می‌شود و به دلیل اینکه این تنظیم هوشمند انجام نمی‌شود، تاثیری بر کاهش ترافیک ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تنظیم چراغ‌های راهنمایی به صورت دستی است چنانچه در مسیر منتهی به چراغ راهنمایی و رانندگی تصادفی رخ دهد و یا شهروندان مسیر خود را عوض کنند، محاسبات ماموران راهنمایی و رانندگی که بر اساس برداشت از ترافیک محل داشتند، به هم خواهد خورد.

به گفته حسین‌پور، به دلیل اینکه چراغ‌ها هوشمند نیستند تنظیمات چراغ راهنمایی سر هر چهار راه با چهار راه بعدی و قبلی متفاوت است.

وی از مردم استان به خصوص رانندگان درخواست کرد: در این شرایط صبور باشند و سعی کنند در این ایام چند دقیقه زودتر از منزل خارج شوند تا با بار ترافیکی روبرو نشوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از مسئولان شهرداری خواست: با توجه به افزایش روز افزون خودرو‌ها که به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شود، طرح هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را انجام دهند.

به گفته وی، هم اکنون بیشترین بارترافیک در مرکز استان در بلوار حافظ، چهارراه استانداری، حافظ، فارابی به کاشانی است که بار ترافیک شمال به جنوب و جنوب به شمال شهر را دارد.

حسین‌پور از آماده‌باش همه نیرو‌های پلیس راهور مرکز استان برای ساماندهی ترافیک صبحگاهی خبر داد و گفت: همه ساله از اواسط مهرماه این بار ترافیکی با ساماندهی سرویس‌های مدارس کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ثبت‌نام هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سامانه سپند ثبت‌نام سرویس مدرسه افزود: هم‌اکنون نزدیک سه هزار دانش‌آموز در شهرکرد برای سرویس مدرسه ساماندهی نشده‌اند.

به گفته وی، برای ساماندهی سرویس مدرسه ۲۰ شرکت فعال وجود دارد که رانندگان این خودرو‌ها تاییدیه شهرداری، حمل و نقل مسافر و آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی را کسب کرده‌اند.

برچسب ها: دانش آموزان ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار