شهردار کرمان، از طراحی پارک بانوان در مجموعه بوستان «شهید باهنر» و شروع عملیات عمرانی برای ساخت این مجموعه در آینده‌ای نزدیک، خبر داد.

محسن تویسرکانی، در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی طراحی پارک بانوان در مجموعه بوستان «شهید باهنر کرمان» با حضور محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی، محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار، سیدمرتضی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و عبدالرضا شیخ‌شعاعی، مشاور فرهنگی شهردار و مشاور طرح پارک بانوان برگزار شد، مجموعه بوستان «شهید باهنر» را از مکان‌های تفریحی و مورد استقبال مردم برشمرد و گفت: این مجموعه، فضای مناسبی برای ایجاد پارک بانوان دارد.

وی، از بازدید مهندسان طراحی شهرداری، برای انتخاب مکان و جانمایی مناسب برای این پارک خبر داد و افزود: بهترین و دردسترس‌ترین موقعیت برای این منظور انتخاب شده است.

شهردار کرمان، بیان کرد: در فضای داخل پارک بانوان، زمین چمن مصنوعی و امکانات دیگری، چون زمین مناسب برای ورزش «اسکواش» و سالنی برای برگزاری مراسم سازمان‌های مردم‌نهاد در نظر گرفته شده است.

وی، آلاچیق، محل امن و مناسب برای نگهداری کودک و استخر کوچک با عمق ۳۰ سانتی‌متر را ازجمله عناصر طراحی‌شده در این پارک دانست و تصریح کرد: تمام عناصر، فضا‌ها و امکانات رفاهی در این پارک به‌خوبی و براساس نیاز‌های استفاده‌کنندگان، پیش‌بینی شده است.

در ادامۀ این نشست، مشاور طرح پارک بانوان مجموعه پارک جنگلی «شهید باهنر»، این پارک را در کنار مجموعه «پردیسان قائم (عج)» ازجمله بوستان‌های مهم شهر دانست و گفت: کاربری این پارک، بیشتر به سمت کاربری‌های ورزشی سوق داده شده و در طراحی پارک بانوان نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

شریفیان، مساحت این پارک را بیش از ۷۰۰ مترمربع دانست و افزود: با درنظرگرفتن بستر بکر و دست‌نخوردۀ خاک این مجموعه، ساخت بخش‌های مختلف، برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی، به چیدمان پنل‌های بتنی با توجه به درختان برای پارک بانوان برای ایجاد حصار مناسب در اطراف مجموعه اشاره و تصریح کرد: روشنایی کافی در پارک وجود دارد و پیاده‎‌راه خوبی در کنار این مجموعه از قبل ساخته شده است.

شریفیان، بیان داشت: جانمایی مناسب مجموعه بازی روباز و ایجاد سالن سرپوشیده برای فضای بازی کودکان نیز، از جمله بخش‌های مهم طراحی این مجموعه است.

محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز بر بهسازی ورودی بلوار «هزار» تأکید کرد و گفت: این ورودی، شلوغ‌ترین ورودی شهرک «شهید مطهری» است که باید برای اصلاح آن اقدام کرد.

سیدمرتضی حسینی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان هم به مشکل تیر‌های برق در این ورودی اشاره کرد و با بیان اینکه درخت‌ها در این ورودی، قابل اصلاح هستند، افزود: نیاز است جدول‌گذاری و آسفالت در این ورودی، اجرا شود.

در این جلسه مقرر شد طبق برآورد انجام‌شده برای اجرای این طرح، قرارداد همکاری به‌صورت ترک تشریفات قانونی پیش برود و با بازدید از مکان مدنظر، تصمیم لازم گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار