معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید نسبت به مسائل پیرامون جامعه خود کنشگر و فعال باشند و با پرسشگری و پژوهش در مباحث مختلف نقش پویا و فعال ایفا کنند.

 محمودزاده در نشستی با دانش آموزان تشکل‌های مختلف دانش آموزی نسل امروز را نسلی با‌انگیزه، شجاع و آگاه به تکنولوژی و دانش روز دانست و گفت: جامعه‌ای در آینده موفق خواهد بود که دانش‌آموزان آن پویا و جستجوگر باشند و بتوانند با یکدیگر به گفتگو و تعامل بنشینند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از وسعت و پیچیدگی‌های بسیار بالایی برخوردار است گفت: تمامی عوامل سهیم و موثر در کشور باید به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور بیایند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی معلمین به دانش روز را ضروری دانست و افزود‌: معلمین عزیز ما علاوه بر صلاحیت‌های عمومی باید در زمینه‌های تخصصی خود نیز رشد و ارتقا یابند که این کار در مدارس غیر‌دولتی کلید خورده است و دوره‌های توانمندسازی ویژه این عزیزان طراحی و در حال اجراست.

‌در این نشست نمایندگان تشکل‌ها دانش‌آموزی به مواردی همچون عدم توازن در حیطه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه، حجم بالای کتب درسی، عدم امتیاز مباحث پرورشی در کنکور سراسری، عدم توجه به شیوه‌های نوین تدریس در مدرسه، کمبود تجهیزات رسانه‌ای برای دانش‌آموزان خبرنگاران پانا، ضرورت توجه جدی به دانش آموزان جا‌مانده از تحصیل، عدم شناخت مربیان از اهداف و برنامه‌های تشکل‌ها، نامناسب‌بودن فضای فیزیکی مدارس جهت فعالیت‌های پرورشی و ضرورت توجه به سلامت روان و مشاوره به دانش‌آموزان اشاره کردند که معاون وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن مباحث مطرح‌شده توسط دانش‌آموزان به برخی از ابهامات آنان پاسخ گفت.

محمود زاده در ادامه سفر خود به تبریز از یکی از مدارس غیر دولتی بازدید کرد و گفت مدبران این مدارس باید شهریه مصوب را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار