رئیس سازمان جهاد کشاوری استان همدان از رونمایی آرم ثبت جهانی گردوی تویسرکان در قالب همایش ۵۰۰ نفری در آبان‌ماه خبر داد.

رضا بهراملو با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گردوی دنیا یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است گفت: از این میزان سطح زیر کشت این محصول در ایران ۱۸۴ هزار هکتار است که رتبه سوم جهان را در این زمینه داریم.

او سهم استان همدان از سطح زیر کشت گردوی ایران را ۲۲ هزار هکتار با رتبه نخست در کشور دانست و گفت: از ۱۱ هزار هکتار مساحت کل باغات تویسرکان ۸ هزار هکتار گردو با قدمت چند هزار ساله است و رتبه نخست گردو در استان را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولیدات گردو در تویسرکان به میزان ۲۵ هزار تن در سال گفت: میزان عملکرد گردو در دنیا، کشور و شهرستان تویسرکان حدود ۳ تن و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است. وی با بیان اینکه تویسرکان با سطح زیر کشت و عملکرد بالا در استان رتبه اول را دارد و همدان در کشور رتبه نخست و کشور هم در دنیا مقام سوم را در این محصول دارد گفت: بنابراین بی‌جهت نیست که گردوی تویسرکان ثبت جهانی شده و زحمات در این راستا قابل تقدیر است.

بهراملو گفت: آبان ماه در راستای ثبت جهانی گردو رونمایی از آرم و یا لوگو این مهم را در قالب همایش ۵۰۰ نفری با حضور مسئولان کشوری و برگزار خواهیم کرد تا گردوی تویسرکان بازتاب کشوری و جهانی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار