کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و تقویت آن در خراسان جنوبی تا ظهر فردا خبر داد.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر به ویژه در نیمه شرقی استان و به خصوص در برخی نقاط شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه، قاین و بیرجند پیش بینی می‌شود گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه و سربیشه وجود دارد.

او افزود: احتیاط در تردد، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از اتراق و توقف و همچنین چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لایروبی کانال ها، آبراهها، دهانه پل‌ها و همچنین تسریع در  جابه جایی محصولات کشاورزی برداشت شده از مکان باز به مکان‌های مسقف و سرپوشیده از جمله توصیه‌های هواشناسی است.  

لطفی با اشاره به اینکه با ادامه فعالیت سامانه بارشی و تقویت آن در استان تا ظهر فردا افزایش متناوب ابر، وزش باد شدید لحظه‌ای گاهی با گرد و خاک و در بعضی از ساعات رگبار و رعد برق پیش بینی می‌کنیم بیان کرد: در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه نیز در این مدت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد:  دما تا صبح روز سه شنبه روند کاهشی دارد و امروز این کاهش در استان محسوس است.

او تصریح کرد: خنک‌ترین نقاط استان صبح امروز زهان و باقران با کمینه دمای ۱۲درجه سلسیوس و روز گذشته گرمترین‌ها دهسلم و بندان با بیشینه ۳۹ درجه سلسیوس گزارش شده است.

لطفی ادامه داد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در شبانه روز  گذشته بین ۱۶ تا ۳۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.