در مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان، از بانوان ایثارگر و پشتیبان جنگ تقدیر شد.

 درمراسم تجلیل از بانوان ایثارگر بر نقش حیاتی زنان در پشت جبهه‌ها و تلاش‌های آنها در پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس تأکید شد.

همچنین اهمیت امنیت به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت کشور مورد تاکید قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان با اشاره به نقش مؤثر بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: از مهم‌ترین جلوه‌های حضور زنان ایرانی در دفاع مقدس، نقش پشتیبانی و خدماتی آنها بود که تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌ها را فراهم می‌کردند. این فعالیت‌ها در روز‌های ابتدایی تهاجم دشمن بعثی به صورت خودجوش و کمتر سازمان‌یافته در اماکنی نظیر مساجد، حسینیه‌ها و مدارس انجام می‌شد.

 حمید سبزعلی‌پور افزود: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان در پشت جبهه‌ها جانفشانی کردند. در بهداری‌ها، چه در عملیات‌ها و چه در پشتیبانی از آنها، نیرو‌های بهداری را زنان تشکیل می‌دادند. همچنین، در فعالیت‌هایی نظیر خیاطی و دوخت لباس برای رزمندگان، بسته‌بندی آذوقه‌ها و سایر امور پشتیبانی نیز زنان نقش مهمی ایفا کردند.

 وی با اشاره به اهمیت امنیت در کشور گفت: هیچ نعمتی بالاتر از امنیت نیست، در حادثه تروریستی سالگرد شهادت سردار سلیمانی، تعدادی از هموطنانمان در کرمان به شهادت رسیدندو سه تیم تروریستی، از تهیه تجهیزات کمربند انفجاری تا شناسایی محل مناسب، در این حادثه نقش داشتند، این رویداد نشان داد که ما مدیون جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم که امنیت کشور را با فداکاری‌های خود تأمین کردند.

وی تأکید کرد: در شرایط حساس منطقه‌ای کنونی، امنیت بزرگ‌ترین نعمت برای کشور است.

برچسب ها: امنیت ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار