اتحادیه اروپا در صورت پیروزی ترامپ برای جنگ تجاری گسترده با آمریکا آماده می‌شود.

نشریه پولیتیکو در مطلبی به پیامد‌های پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر تجاری آمریکا و اروپا پرداخت و نوشت: اتحادیه اروپا در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، خود را برای جنگ تجاری گسترده با ایالات متحده آماده می‌کند. 

یکی از منابع به این نشریه گفت: «در دوره گذشته ریاست جمهوری ترامپ، ما باور نداشتیم که او واقعاً تا کجا پیش خواهد رفت. اما این بار زمان آماده شدن را داشتیم. اروپا تغییرات زیادی کرده است و ما آماده عمل خواهیم بود.»

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود عوارض واردات کالا به آمریکا را افزایش داد. کالا‌های اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. یکی از این کالا‌ها افزایش عوارض واردات فولاد و آلومینیوم بود. اقدامی که با انتقاد‌های فراوان در داخل و خارج آمریکا مواجه شد.

نامزد جمهوری خواه در رقابت‌های انتخاباتی خود قول داده برای همه کشور‌ها عوارضی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تعیین کند، بدون اینکه آنها را به دوستانه و غیر دوستانه تقسیم کند. ترامپ پیشتر نیز گفته بود اگر بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، تعرفه ۱۰۰ درصدی را بر خودرو‌ها و کامیون‌های وارداتی اعمال می‌کند تا بدین ترتیب به صنعت خودروسازی داخلی کمک کند. اما در اظهارات تازه خود رقم این تعرفه را دو برابر کرد و گفت اگر لازم باشد، ما تعرفه ۲۰۰ درصدی اعمال می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. ما اجازه نخواهیم داد خودرو‌های وارداتی به آمریکا بیایند.

در اروپا حاضرند در این موضوع با او مقاومت کنند، اما می‌دانند که این رویارویی ممکن است طولانی شود. ترامپ می‌خواهد کشور‌های اروپایی را مجبور به انتقال تولید به ایالات متحده کند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار