کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا قبل از انتخابات نوامبر، تماس مستقیمی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نداشته است.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از انتخابات نوامبر، تماس مستقیمی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نداشت، اما واشنگتن به وضوح پیامی درباره غیرقابل قبول بودن مداخله در فرآیند‌های انتخاباتی را به مسکو منتقل کرد.

کربی طی یک نشست خبری گفت: «رئیس جمهور بایدن هیچ تماس مستقیمی با ولادیمیر پوتین نداشته است.»

در عین حال، این مقام آمریکایی تاکید کرد، ایالات متحده "به وضوح" به روسیه گفته است که اجازه هیچ گونه تلاشی برای مداخله در روند انتخابات را نخواهد داد و "تضمین کرده است که این پیام به مخاطب رسیده است. "

پیشتر، یک شخصیت ناشناس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا مدعی شد که مسکو از هوش مصنوعی در تولید اطلاعات برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات در ایالات متحده استفاده می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم گفته بود تحقیقات زیادی در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انجام شده بود که چیزی ثبت نشد. روسیه مداخله نخواهد کرد و مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا مربوط به خودشان است.

در همین حال، دموکرات‌های آمریکا مدعی هستند روسیه این دخالت‌ها را در راستای حمایت از پیروزی ترامپ انجام می‌دهد. این در حالی است که روسیه هیچ اظهار نظری درباره نامزد‌های انتخاباتی آمریکا نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز ۵ نوامبر برگزار می‌شود. کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای حزب دموکرات و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق نامزد حزب جمهوری خواه هستند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار