پورثانی با اشاره به کمبود داور مسابقات قرآنی در سطح کشور گفت: داوران مسابقات قرآن سطح‌بندی می‌شوند.

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دوره سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: در سطح کشور مسابقات قرآن در رشته‌ها و سطوح مختلف توسط دستگاه‌ها برگزار می‌شود، شناسایی و آموزش داوران نیز ‌توسط ستاد عالی هماهنگی مسابقات که دبیرخانه آن در سازمان اوقات است هر از چندگاهی انجام ‌می‌شود.

وی افزود: از آن‌جایی که رشته‌های پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز فقط توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود با کمبود داور در سطح استان‌ها و مناطق مواجه هستیم.

پورثانی اضافه کرد: برای شناسایی همکاران مستعد و توانمند، همچنین ساماندهی و آموزش این افراد، دوره آموزشی و توانمندسازی ویژه داوران رشته‌های پژوهشی در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گفته وی هدف از برگزاری این دوره؛ افزایش تعداد داوران استانی و منطقه‌ای، درجه بندی و سطح‌بندی داوران و نیز آموزش داورانی به‌عنوان مدرسان دوره‌های  آموزشی برای استان‌ها بوده تا این افراد در استان‌ها و مناطق، دوره‌های متناظر را برگزار کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: داوران براساس توانمندی‌های خود به سه دسته تقسیم شده‌اند که اعلام کردیم از داوران سطح دو برای داوری مسابقات استانی و برگزاری دوره‌های توانمندسازی در استان‌ها، همچنین از داوران سطح ۳ و ۴ نیز در سطح مسابقات منطقه‌ای و مدرسه‌ای استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار