دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین گفت: جزیره‌ای بودن اطلاعات و جلوگیری از اشتراک داده‌ها بزرگترین معضل این استان در هوشمندسازی است.

یاور عابدی دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین در همایش هم اندیشی توسعه اقتصادی دیجیتال گفت: برای استانی با ظرفیت‌های قزوین این میزان هوشمند سازی خیلی کم است، به هرحال در عصر اطلاعات چنین روندی برازنده استان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال در استانداری ایجاد سروری بود که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشتراک و یکپارچه سازی ایجاد کند که این طرح به صورت پایلوت در قزوین انجام شد.

عابدی با بیان اینکه به طور قطع جنگ‌های سایبری از طریق دشمن خواهیم داشت، بیان کرد: باید امنیت فضا‌های دیجیتال را تقویت کنیم و تامین امنیت سازمان‌ها و ادرات یکی از نیاز‌های اساسی است که در بودجه و قانون برای آن اعتباراتی لحاظ شده است.

این مسئول ادامه داد: ناچاریم به سمت شهر هوشمند و ارایه خدمات همه جانه بر اساس خدمات دیجیتال پیش برویم، در این مسیر مدیران فناوری اطلاعات استان باید پای کار باشند تا شهر هوشمند با توجه به تحول اقتصاد دیجیتال و ایجاد هوش مصنوعی هرچه سریع محقق شود.

عابدی اضافه کرد: کارمندان متاسفانه همچنان روش‌های سنتی را می‌پذیرند و سیستم اداری نیاز به تحول دارد، بر همین اساس در کارگروه تحول دیجیتال که از ۱۴۰۱ شکل دگرفت، مسائل و مشکلات کلان استان در آن بررسی شد.

در ادامه این مراسم از سه شرکت پیشرو و پیشگام در عرصه اقتصاد دیجیتال استان قزوین تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار