رژیم صهیونیستی در حمله هوایی یکشنبه شب اقدام به تخریب و نابودی مؤسسه قرض الحسن کرده، به بهانه اینکه این مؤسسه سازمان اقتصادی حزب‌الله لبنان است.

صهیونیست‌ها که در میدان از جبهه مقاومت لبنان شکست خورده‌اند، برای جبران ناکامی خود حمله به زیرساخت‌های اجتماعی حزب‌الله را در دستورکار قرار داده‌اند؛ بانک قرض‌الحسن که ازسوی شهید سیدحسن‌نصرالله تأسیس شده بود و در بمباران اخیر اشغالگران تخریب شد، چه نقشی در شکل‌گیری عقبه مردمی حزب‌الله داشته است؟

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد حزب‌الله لبنان پس از شهادت فرماندهان و دبیرکل خود به‌سرعت و با دقت بالا اقدام به بازسازی سازمان‌های رزم و ساختار فرماندهی خود کرد و آن‌قدر سریع و دقیق انجام داد که دشمن صهیونیستی را هم غافلگیر کرد. نتیجه این بازسازی هدفمند و دقیق را نیز می‌توان عملیات سریع و پرقدرت حزب‌الله علیه دشمن صهیونیستی با نتایج درخشان و دقیق دانست که نشان داد اکنون میدان ابتکار عمل در دست حزب‌الله لبنان است.

 ارتش رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد با حذف فرماندهان رزمی حزب‌الله، از دقت و قدرت عملیات‌های حزب‌الله کم می‌شود، اما در عمل دید این موضوع نتیجه کاملاً عکس داشته است و حزب‌الله با دقت و ضریب نفوذ بالا عملیات‌های نظامی خود را انجام داده و تلفات چشمگیری باوجود تمام سانسور‌های خبری از ارتش رژیم غاصب صهیونیستی گرفت. برای مثال می‌توان به حمله پهپادی به مقر تیپ گولانی اشاره کرد که این موضوع خود موجب تعجب و وحشت صهیونیست‌ها شد.

 اما نکته دیگری که سبب سردرگمی و وحشت رژیم موقت شده این است حالا با حذف تمامی فرماندهان نظامی شناخته‌شده حزب‌الله نمی‌داند با چه کسانی طرف است و فرماندهی میدان در دست کیست. از طرفی در میدان رزم نیز هنوز پس از گذشت حدود یک ماه نتوانسته به خاک لبنان نفوذ کند و پشت سد مستحکم نیرو‌های حزب‌الله لبنان در مرز‌های کشور مانده است و هر روزه با یک عملیات کوچک اقدام به نفوذ کرده و به‌سرعت با پاسخ قاطع نیرو‌های حزب‌الله و پس از دادن تلفات انسانی مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

رژیم غاصب درنتیجه تحولات میدانی و عدم توفیق و موفقیت در عملیات‌های نظامی، اقدام به حمله و نابودی زیرساخت‌های اجتماعی حزب‌الله لبنان کرده است؛ اقدامی شبیه اتفاقات سال۲۰۰۶ برای ایجاد نارضایتی مردمی از حزب‌الله لبنان و گسست اجتماعی و زدن عقبه‌های مردمی حزب‌الله. در اخبار شنیده‌اید که رژیم صهیونیستی در حمله هوایی یکشنبه شب اقدام به تخریب و نابودی مؤسسه قرض الحسن کرده، به بهانه اینکه این مؤسسه سازمان اقتصادی حزب‌الله لبنان است. ولی در واقعیت این مؤسسه نهادی برای خدمت به مردم کشور لبنان و با سرمایه‌گذاری تجار شیعه و بانوان لبنانی است که طلای خود را به عنوان پشتوانه در اختیار این مؤسسه قرار دادند تا با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به مردم و تجار لبنانی، به بهبود اوضاع معیشت و تجارت آنها کمک کند. حتی این مؤسسه در زمان بحران انرژی و برق در لبنان که مردم و نهاد‌های اداری را کلافه کرده بود با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به آنها کمک کرد با خرید پنل‌های خورشیدی وضعیت مطلوبی داشته باشند.

 لازم به ذکر است این مؤسسه قرض‌الحسنه با ابتکار عمل دبیرکل شهید حزب‌الله، سیدحسن نصرالله به‌منظور بهبود اوضاع اقتصادی مردم ایجاد شده بود که این موضوع هم برای غرب و برخی حکام عرب دردناک بود و نسبت به آن موضع داشتند و هم مزدوران داخلی لبنان دربرابر آن موضع خصمانه گرفتند. مهم‌ترین نکته درباره این مؤسسه این است که توانسته بود خیلی سریع اعتماد و اقبال عمومی مردم را جلب کند. حال در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی با حمله به ساختمان‌های این مؤسسه سعی در تغییر نوع مقابله خود با حزب‌الله دارد و می‌خواهد فرصت‌های خدمتگزاری و اقدامات اجتماعی این جنبش را محدود کند ولی به‌زودی در این زمینه هم مانند میدان رزم شکست خواهد خورد.

منبع: روزنامه قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار