باتوجه‌به روند پیشرفت گازرسانی در شمال سیستان و بلوچستان ۲۰ هزار علمک گاز در منطقه سیستان نصب شده است.

مهدی تواضعی فر مدیر بهره‌برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان در خصوص حوزه گازرسانی شهرستان نیمروز بیان کرد: استان معین گیلان و یزد گازرسانی به این مناطق را بر عهده دارند و تاکنون ۵۳۳ علمک نصب شده و تا ۱۰ آبان‌ماه امسال نصب تمام علمک‌ها در این شهرها تمام می‌شود.

وی افزود: روستاهایی که استان گیلان گازکشی آنها را انجام داده علمک آنها نصب نشده و شرکت گاز استان نصب این علمک‌های روستاها را برعهده دارد؛ روستاهای گازدار بخش سابوری که علمک روستاها نصب شده که شامل روستای خراشادی، روستای فتح‌الله، حیدرآباد و اسلام‌آباد است.


نصب علمک گاز روستا های بخش مرکزی شهر ادیمی ۲۰ آبان‌ماه شروع می‌شود
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روستاهای گازدار بخش مرکزی هم از تاریخ ۲۰ آبان‌ماه نصب علمک آنها شروع می‌شود که شامل روستاهای فقیر لشکری، ده نو، چشک و هر آن چه روستای گازداری که در بخش مرکزی باشند نصب علمک آنها از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری شروع می‌شود.

وی ادامه داد: بقیه روستایی که گازرسانی آنها را استان معین یزد انجام می‌دهد در حال کار هستند و در مرحله اجرا و لوله‌گذاری و تست گاز هستند؛ مانند روستاهای شریف‌آباد، جان‌پرور که ۲۰۰ متری از آن روستا باقی‌مانده است و بقیه روستاها ابتدا باید لوله‌گذاری و تست لوله انجام شود و بعد نصب علمک در این روستاها انجام گیرد.

تواضعی فر خاطرنشان کرد: تا ۱۰ آبان‌ماه نصب علمک شهر ادیمی تمام می‌شود و از ۲۰ آبان‌ماه نیز علمک روستاهای گازدار بخش مرکزی و بقیه روستای گازدار که زیر نظر استان معین یزد هستند؛ انجام می‌شود.

۵۰ درصد از شهرستان زهک گازدار شده است
وی افزود: شهرستان زهک ۵۰ درصد گازدار شدند و حدود یک هزار و ۲۰۰ علمک نصب شده و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز بر عهده استان معین گیلان است که گازرسانی به این مناطق را انجام دهد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان تشریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مسئولین استان گیلان نیز قول داده‌اند که تا پایان آبان‌ماه ۵۰ درصد باقیمانده شهرستان زهک نیز گازدار شوند و در ادامه این مناطق را شرکت گاز استان علمک گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: در منطقه سیستان شهر محمدآباد به‌صورت کامل گازرسانی شده و ۱۰۰ درصد مردم این شهر از نعمت گاز برخوردارند؛ همچنین شهر علی‌اکبر حدود ۴۰۰ علمک نصب شده و تا پایان سال مابقی علمک‌های این منطقه نیز نصب می‌شود.

تواضعی فر  ادعان کرد: در منطقه هیرمند شبکه گازرسانی آن در حال تست است و بنجار در حال اجرا و علمک‌های آن در حال نصب است؛ در مجموع در منطقه سیستان حدود ۲۰ هزار علمک نصب شده است که این ۲۰ هزار یعنی حدود ۴۰ هزار مشترک به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند؛ ولی در حال حاضر ۸ هزار مشترک در منطقه سیستان وجود دارد.

۳۲ هزار خانوار سیستانی علمک به درب خانه های آنها نصب شده است
وی با بیان اینکه ۳۲ هزار خانوار سیستانی در حال حاضر علمک به درب منازل آنها نصب شده است؛ بیان کرد: این میزان خانوار برای لوله‌گذاری داخل منزل اقدامی نکردند.

تواضعی با اشاره به اینکه در این زمینه برای کمک‌هزینه‌ها به مشترکین عنوان کرد: شرکت گاز به مشترکین ۱۵ میلیون وام می‌دهد که از لحاظ قانونی وظیفه شرکت گاز تا نصب علمک به درب مناظر است و نصب لوله‌کشی گاز در داخل منزل بر عهده صنعت و معدن، نظام‌مهندسی و استانداری است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بااین‌حال با مشاهده مشکلات مردم، شرکت گاز چهار سال پیش مذاکره‌ای انجام داده و دو اقدام مهم برای این مشترکین صورت‌گرفته یکی کمک‌هزینه بلاعوض ۱۸ میلیونی به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی تصویب شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شده ولی امسال هنوز منابع کمک‌های بلاعوض به ما ابلاغ نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع رفع مشکل مالی خانواده‌های سیستان در زمینه گازرسانی منازل باید در سطح مسئولین کلان استانی مانند استاندار و نماینده‌ها از سطح کشور پیگیری لازم را انجام دهند تا مبالغ وام به مشترکین برای لوله‌گذاری در داخل منزل بالاتر شود.

برچسب ها: نصب علمک ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار