سرپرست پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: سه دستگاه آمبولانس پیشرفته و ۲ دستگاه موتورلانس به اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

محمد محمدی  بیان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زابل جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات همچنان نیازمند چندین دستگاه آمبولانس است.
 
وی افزود: سه دستگاه آمبولانس اهدایی از سازمان اورژانس کشور بااعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال و دو دستگاه موتورلانس بااعتبار ۸ میلیارد ریال با تأمین اعتبار از سوی دانشگاه و اختصاص به اورژانس پیش بیمارستانی خریداری شد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: این آمبولانس‌ها با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط سرپرست دانشگاه و نمایندگان مجلس از سوی سازمان اورژانس کشور تحویل گرفته شد.
 
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه با خرید موتورلانس نوع جدیدی از خدمات اورژانس در منطقه سیستان آغاز شده؛ اظهار کرد: راه‌اندازی موتورلانس برای نخستین‌بار در سطح منطقه سیستان باهدف خدمات‌رسانی به مردم شریف منطقه در ساعات اوج ترافیک و شلوغی صورت‌گرفته است.
 
وی اظهار کرد: راه‌اندازی موتورلانس‌ها منجر به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار، کاهش میزان مرگ‌ومیر و آسیب‌های تهدیدکننده حیات می‌شود.
 
محمدی با تأکید بر اهمیت نوسازی ناوگان آمبولانس‌های اورژانس دانشگاه و نقش خیران سلامت در این راستا بیان کرد: در بسیاری از مناطق، حمایت‌های مالی و معنوی خیران، گامی مؤثر در بهبود خدمات‌رسانی اورژانس و کاهش زمان پاسخگویی به مددجویان داشته که امیدوارم با تداوم مشارکت خیران بتوانیم قدم‌های مثبتی در راستای خدمت به مردم برداریم.
 
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از هزینه‌های جاری این مرکز مربوط به نگهداشت آمبولانس‌ها می‌شود و به دلیل فرسوده بودن ناوگان آمبولانس، این واحد اقدام به تعمیر و راه‌اندازی چهار دستگاه آمبولانس فرسوده کرده که در حال حاضر پس از تعمیرات وارد چرخه خدمات‌رسانی به مصدومان و بیماران شده است.
 
محمدی عنوان کرد: در آینده تعمیر و راه‌اندازی چند آمبولانس دیگر در دستور کار قرار دارد و به‌زودی به ناوگان آمبولانسی این مرکز اضافه خواهند شد.
 
وی ادامه داد: در چند سال اخیر تمامی پایگاه‌هایی که به بهره‌برداری رسیدند با مدیریت آمبولانس‌های موجود بوده و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه به حداقل چندین دستگاه آمبولانس دیگر نیاز دارد تا بتواند ضمن صرفه‌جویی هزینه‌ها به طور کامل پاسخگوی نیازهای منطقه باشد تا در آینده‌ای نزدیک با نوسازی ناوگان اورژانس، شاهد خدمات مطلوب‌تر و سریع‌تر به مردم شریف سیستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار