در بازرسی کارشناسان سلامت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در چاه احمد خاش، ۴۱ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته جمع آوری و معدوم شد.

رضا بهرنگی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش و تفتان اظهار داشت: در بازرسی‌های مستمر کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از چاه احمد خاش، ۴۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته جمع‌آوری و از سطح عرضه خارج شد.
وی تأمین سلامت غذایی شهروندان را از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: تیم‌های بهداشت محیط به طور مستمر در حال نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هستند و برخورد با مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و ارائه آموزش به متصدیان در جهت ارتقاء بهداشت عمومی از جمله اقداماتی است که با جدیت دنبال می‌شود.
وی هدف از این اقدامات را پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم و ارتقاء کیفیت زندگی مردم منطقه عنوان کرد و افزود: در بازرسی تیم‌های سلامت به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که دارای نواقص بهداشتی هستند، تذکر و هشدار‌های لازم داد می‌شود و به متصدیان این مراکز آموزش‌های لازم جهت رعایت اصول بهداشتی ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی موارد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار