به منطور جلوگیری از پوسیدگی دندان، اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس سیرجان آغاز شد.

با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان و جمعی از مسئولین شهرستان، طرح وارنیش فلورایدتراپی به صورت نمادین در دبستان امام حسن مجتبی (ع) دوره اول از امروز آغاز شد.

عباس عزت آبادی پور گفت: این طرح با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان، بیش از ۴۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان افزود: هدف از اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی، رساندن موضعی ماده فلوراید به دندان‌ها به منظور محافظت و کاهش تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال است.

نژاد بیگلری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود.

وی افزود: تاثیر فلوراید به‌عنوان یک ماده پیشگیری‌کننده از پوسیدگی دندان در دانش دندانپزشکی اثبات شده است و این ماده نه تنها مانع از بین رفتن مواد معدنی سطح دندان می‌شود؛ بلکه اگر در شروع پوسیدگی مینای دندان، درمان با فلوراید انجام شود، دندان‌ها تقویت و تخریب مینا متوقف می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امروزه «وارنیش فلورایدتراپی» به‌عنوان یک اقدام پیشگیری از پوسیدگی و کمک به بهبود سلامت دندانی کودکان در دنیا شناخته شده است که در برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی و طرح تحول سلامت دهان و دندان در حوزه پیشگیری جایگاه ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار