یک ماهواره ارتباطی طراحی و ساخته شده توسط شرکت بزرگ هوافضایی «بویینگ» در مدار زمین منهدم شد.

ماهواره ارتباطی طراحی و ساخته شده توسط شرکت بزرگ هوافضایی «بویینگ» در مدار زمین منهدم شد.  شرکت «اینتلست» اپراتور این ماهواره تایید کرده است که ماهواره iS-۳۳ e به طور کامل از دست رفته است و این مساله بر مشتریان در اروپا، آفریقا و بخش‌هایی از منطقه آسیا - پاسیفیک تاثیر داشته است. اینتلست همچنین اعلام کرده است که اقداماتی برای انجام یک تحلیل کامل و جامع از این حادثه انجام داده است.

به نقل از «بی بی سی»، شرکت بویینگ با بحران‌هایی در جبهه‌های متعدد روبه‌رو بوده است به طوری که با اعتصابی در بیزنس (کسب‌وکار) هواپیمای تجاری و همچنین با مسائلی با فضاپیمای «استارلاینر» خود مواجه شده است.

شرکت اینتلست خاطرنشان کرد: ما در حال هماهنگی با شرکت سازنده ماهواره - بویینگ و سازمان‌های دولتی به منظور آنالیز داده‌ها و مشاهدات هستیم. شرکت بویینگ اظهارنظر مستقیمی درباره این حادثه بیان نکرده است و خبرنگاران را به بیانیه‌های اینتلست ارجاع داده است.

وب‌سایت «اسپیس‌تراک» وابسته به وزارت دفاع آمریکا که تحولات فضایی را دنبال می‌کند نیز این حادثه را تایید کرده است. یک اطلاعیه بر روی این پلتفرم اعلام کرد که نیرو‌های فضایی آمریکا در حال حاضر در حال دنبال کردن حدود ۲۰ قطعه وابسته به این ماهواره هستند.

این در حالی است که از سوی دیگر و به طور جداگانه، دو فضانورد که در ماه ژوئن با کپسول استارلاینر بویینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته‌اند در این ایستگاه گرفتار شده‌اند، زیرا کپسول بویینگ برای انجام سفر بازگشت نامناسب تشخیص داده شده است.

آنها قرار است سال آینده با یک فضاپیمای ساخت شرکت «اسپیس ایکس» ایلان ماسک به زمین بازگردند. بویینگ از ماه گذشته همچنین با اعتصاب بیش از ۳۰ هزار تن از کارکنان در بخش هواپیما‌های تجاری روبه‌رو شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: ماهواره ، بویینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار