ترکیه مشارکت خود را در ماموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان یک سال دیگر تمدید کرد.

پارلمان ترکیه مشارکت نظامیان خود در ماموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را یک سال تمدید کرد. ترکیه از سال ۲۰۰۶ به یونیفل کمک کرده و در حال حاضر ۹۷ سرباز مستقر در لبنان دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا سازمان ملل را به دلیل ناتوانی در جلوگیری از تیراندازی اسرائیل به نیرو‌های حافظ صلح خود در جنوب لبنان مورد انتقاد قرار داد.

اردوغان، منتقد سرسخت اسرائیل، اوایل ماه جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «تصویر سازمان ملل که نمی‌تواند از پرسنل خود محافظت کند شرم آور و نگران کننده است».

او گفت: «تانک‌های اسرائیلی به منطقه یونیفیل نفوذ می‌کنند، به سربازان حافظ صلح حمله می‌کنند، حتی تعدادی از آنها را زخمی می‌کنند، اما شورای امنیت سازمان ملل تصمیم می‌گیرد فقط از موضع خود تمام این جنایت‌ها را تماشا کند - این همان چیزی است که ما آن را ناتوانی می‌نامیم.

نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل پیشتر اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب یک برج دیده بانی و دیوار یکی از پایگاه‌های این نیرو‌ها کرده است.

با تداوم حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان که ماموریت صلحبان‌های سازمان ملل را هم به خطر انداخته است، پیشتر «آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل گفت حضور این نیرو‌ها در این روز‌ها در جنوب لبنان بسیار مهم است و ادامه‌دار خواهد بود، زیرا مداخله بین‌المللی، حمایت از مردم جنوب و ارائه خدماتی که قبلا یونیفل ارائه می‌کرد، ضروری است. نیرو‌های یونیفل مطابق قوانین بین‌المللی به حفاظت از غیرنظامیان و اجرای قطعنامه‌ها خواهند پرداخت.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار