سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد ایالات متحده اطلاعاتی در مورد ورود سه هزار پرسنل نظامی کره شمالی به روسیه دارد.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: کره شمالی حداقل ۳۰۰۰ سرباز را به شرق روسیه اعزام کرده است. 

او گفت: طبق ارزیابی ما، این سربازان با کشتی از کره شمالی به ولادی وستوک و سپس به واحد‌های آموزشی مختلف در شرق روسیه رسیدند و اکنون در آنجا در حال گذراندن دوره آموزشی هستند.

وی تصریح کرد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ارتش کره شمالی مستقر در روسیه در عملیات نظامی آن شرکت خواهد کرد یا خیر ندارد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت ایالات متحده با چین درباره اعزام سربازان کره شمالی به روسیه گفتگو خواهد کرد.

این مقام گفت که «نمی‌داند» که آیا روسیه از کره شمالی درخواست حمایت کرده است یا اینکه خود پیونگ یانگ «پیشنهاد کمک کرده است». کربی همچنین خاطرنشان کرد که واشنگتن دقیقاً نمی‌داند که کره شمالی چه سودی از مشارکت پرسنل نظامی خود در جنگ اوکراین می‌تواند داشته باشد، اما پیشنهاد کرد که این می‌تواند تبادل اطلاعات یا فناوری باشد.

در ۱۰ اکتبر، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، گفت که ادعا‌های مطبوعاتی در مورد مشارکت نظامیان ارتش خلق کره (KPA) در عملیات نظامی آنها شبیه یک هیاهوی رسانه‌ای است. 

در ۱۹ اکتبر، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اعتراف کرد که قادر به تایید نسخه‌های اوکراینی در مورد حضور نیرو‌های کره شمالی در منطقه عملیات نظامی نیست. 

روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche در آخر هفته گزارش داد که شایعات در مورد اعزام پرسنل نظامی از کره شمالی به فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است و فقط برای کی یف مفید است، زیرا فقط بین المللی کردن درگیری به نفع این کشور است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار