مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین استان در قالب نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده شهری از خدمات بیمه سلامت برخوردارند.

انور اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به اجرای این طرح در شهر‌های استان اشاره و اظهار کرد: در همین زمینه با ۱۸۸ پزشک بخش خصوصی و پرداخت سرانه ماهانه عقد قرارداد شده است.

وی افزود: طرح پزشک خانواده روستایی که از سال ۱۳۹۱ در استان به اجرا درآمده، با پوشش حدود ۵۰۰ هزار نفر و بهره‌گیری از ۱۴۰ تیم پزشکی، گامی مهم در جهت ارتقای سطح سلامت روستاییان برداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به صدور و تمدید رایگان بیمه‌نامه درمان برای بیش از ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت کردستان به صورت سالاانه، اضافه کرد: همه روستاییان و پنج دهک اول درآمدی افراد ساکن شهر‌ها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اسماعیلی با اشاره به استقرار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان ادامه داد: طی ۲ سال گذشته حدود ۲۱ هزار پرونده بستری با هزینه بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال بررسی و پرداخت شد.

وی ادامه داد: در حوزه سرپایی هم حدود ۲۰۰ هزار مراجعه کننده بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به صورت خودکار و سامانه‌ای مشمول کاهش فرانشیز شدند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت کردستان، اجرای کامل طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان با همکاری حدود هزار مرکز سلامت طرف قرارداد انجام می‌گیرد به طوری که بیش از ۱۵ هزار پرونده بیمارستانی و بیش از ۳۰۰ هزار نسخه سرپایی مراکز خصوصی و دولتی در ماه به صورت کامل به الکترونیکی تبدیل شده و به صورت برخط به این اداره کل ارسال می‌شود.

۲۸ مهرتا ۴ آبان هفته بیمه سلامت نام دارد که شعار امسال این هفته «۳۰ سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.