دیپلمات پیشین کشورمان گفت: تصور صهیونیست‌ها این است که اگر بتوانند فرماندهی مقاومت را مختل کنند می‌توانند از این فرصت برای تحکیم خود استفاده کنند.

جواد منصوری دیپلمات پیشین کشورمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترور رهبران مقاومت و تاثیر این اقدام در امور جبهه مقاومت اظهار کرد: هدف نهایی تشکیلات صهیونیستی تسلط کامل بر جهان و ایجاد حکومت یهود به معنایی است که خودشان تعریف کرده اند. آن ها به خوبی می‌دانند که همیشه در مقابل مردم قرار دارند و مردم با آن‌ها همراهی نمی‌کنند، اما آن‌ها همچنان برای رسیدن به اهداف خود اقدامات جنایتکارانه شان را ادامه می‌دهند.

وی افزود: در نهایت آن‌ها متوجه می‌شوند که با توده هایی از مردم در طولانی مدت نمی‌توانند به تفاهم برسند و آن‌ها را شکست بدهند. تصورشان این است که اگر بتوانند رهبری و فرماندهی مدیریت حرکت‌ها را مختل کنند می‌توانند از این فرصت برای تحکیم حکومت خودشان استفاده کنند.

منصوری تاکید کرد: در طول تاریخ یهودیان، کشتن شخصیت‌های تاثیرگذار بخشی از برنامه آن ها بوده است. تعداد زیادی از انبیاء الهی با همین تفکر توسط یهودیان کشته شده اند. با همین تفکر آن ها از طریق کشتن انبیا می خواستند  مانع از حرکت جهانی علیه خودشان شوند، اما اگر چناچه مردمی با آگاهی و ایمان، اعتقاد و انسجام خود را حفظ کنند و مدیریت و رهبری آن‌ها به صورت فرد مطلق نباشد صهیونیست ها به اهداف خود دست پیدا نمی کنند.

وی افزود:‌ در طول تاریخ دیده ایم. مثلا آن چه که در دوران امیرالمومنین و امام حسین (ع) و در تمام دوران تاریخ شیعه اتفاق افتاده را مشاهده کردیم  و ما تعداد بسیار زیادی از شخصیت های مهم مان ترور شده اند، اما شیعه همچنان ادامه پیدا کرده و امروز هم شیعه به عنوان قدرتی مهم در دنیا مطرح است. اسرائیل تصورش این است که اگر مدیریت جریان ضدصهیونیست را از بین ببرد مردم تسلیم‌ می شوند، اما این یک اشتباه است.

دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: اما آن‌ها هدف دیگری را هم مشخص کردند که با این ترور‌ها مرگ و نابودی خود را عقب بیندازند. این حداقل کاری است که می‌توانند انجام دهند که البته این مسائل ثمره ندارد و در طی ۸۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از فرماندهان فلسطین را شهید کردند، اما ملت فلسطین و اکنون حزب الله لبنان تسلیم نشده اند و کار خود را بهتر از گذشته هم انجام داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار