نخست وزیر قطر اعلام کرد که دوحه، واشنگتن و قاهره در تلاش برای میانجیگری صلح در غزه هستند.

قطر و مصر دو میانجیگر اصلی در روند مذاکرات صلح در غزه به شمار می‌روند. با این حال، حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی و عقاید کابینه افراطی نتانیاهو باعث شده است مذاکرات صلح طی ماه‌های اخیر به بن بست بخورد. با این حال، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه باعث تلاش‌های دوباره برای راضی کردن تل آویو به منظور توقف توحش علیه فلسطینیان شده است. 

به گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تلاش‌ها برای رسیدن به توافق صلح و استقرار آتش بس در غزه در جریان است. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون قطر، آمریکا، و مصر در تلاش هستند به راهکاری برای پایان منازعه در غزه و آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس برسند. طی این روند اسرای فلسطینی با اسرای صهیونیست مبادله خواهند شد. 

وی افزود: دیدار امروز من با آنتونی بلینکن بسیار مهم و مثمر ثمر بود. طی دیدار با وزیر خارجه آمریکا این امکان میسر شد تا درباره آخرین پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح به گفتگو بپردازیم. 

حماس یک شاخه از تفکر اخوان المسلمین در میان فلسطینیان است و قطر به دلیل روابط خوبی که با جنبش اخوان المسلمین در منطقه دارد اکنون نقش میانجی را در روند صلح غزه ایفا می‌کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: قطر ، جنگ غزه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار