مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: بودجه شهرداری‌های استان کرمان در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

 علی شهسواری ‌در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی استان به میزبانی شورای شهر رفسنجان عنوان کرد: مسیر رشد و تعالی شهرها با همراهی و تعامل اعضای شوراهای اسلامی با شهرداران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ شهرداری در سراسر استان وجود دارد، گفت: بودجه شهرداری‌ها در سال گذشته، ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که با تلاش و همت مجموعه شهرداری‌ها و شوراها در سال جاری رشد داشته و اکنون به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.


شهسواری با اشاره به واریز ۴ هزار میلیارد تومان در قالب ارزش افزوده به شهرداری‌ها گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تحت عنوان اعتبارات ملی به شهرداری‌های استان پرداخت شده است. 


وی با بیان اینکه اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان موفق به  کسب رتبه برتر برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح کشور شده است، خاطر‌نشان کرد: برگزاری مداوم دوره‌های آموزشی تخصصی اعضای شورا و واحد‌های مختلف شهرداری با استفاده از اساتید مجرب از اهداف و اولویت‌های دفتر امور شهری است. 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: اهم وظایف نظارتی شوراها براساس مفاد قانون به روسای شورای اسلامی شهر و شهرستان‌ها ابلاغ شده و با توجه به اهمیت موضوع، مسئولیت نظارت بر روند اجرای صحیح قوانین و ضوابط بر عهده شخص ریاست شوراست.


شهسواری در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۶۰ دستگاه خودرو با کاربری‌های متفاوت حمل زباله، تانکر آبرسان و آتش‌نشانی تحویل شهرداری‌ها شده اما نواقص و کمبود‌هایی هم هنوز در سطح شهرداری‌ها وجود دارد که با پیگیری‌هایی که انجام خواهد گرفت، درصدد رفع آنان هستیم.


وی در ادامه با اشاره به تهیه طرح‌های پژوهشی شهرداری‌ها افزود: اعتبار پروژه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز ‌و حوزه پسماند لازمه تهیه طرح مصوب در شهرداری‌هاست، لذا این مهم در دستور کار شوراهای اسلامی باشد که از این اعتبار محروم نمانند و قطعا بسیاری از معضلات و مشکلات این زمینه با اعتبار پیش‌بینی شده قابل حل خواهد بود.


مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: اعضای شورای اسلامی استان به‌عنوان نمایندگان شورا در کمیته‌های انطباق مصوبات شورا در شهرستان‌ها دقت لازم را در اظهار‌نظر بروی مصوبات داشته باشند که در راستای وظایف و خدمت‌رسانی شهرداری به مردم باشد و از تایید هرگونه مصوبه دارای بار مالی خارج از حوزه وظایف شهرداری خودداری کنند. 


لازم به ذکر است، این جلسه سه ساعته با پرسش و پاسخ در خصوص مشکلات و معضلات پیش‌روی شهرداری‌ها و شوراها و طی اخذ مصوباتی در عصر روز چهارشنبه 2 آبان ماه به کار خود پایان داد.

 

برچسب ها: شهرداری ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.