فرمانده انتظامی شهرستان ایذه در همایش بزرگ نه به تیراندازی گفت: بدعت تیراندازی در مراسمات با همکاری تمام دستگاه‌ها، نهاد‌ها و خانواده‌ها به صورت فرهنگی قابل حل خواهد بود.

همایش بزرگ نه به تیراندازی با همت فرماندهی انتظامی شهرستان ایذه و با حضور اقشار مختلف از جمله بزرگان طوایف، ریش سفیدان، متنفذین و فعالان حوزه‌های مختلف برگزرا شد.

سرهنگ رمضان گورویی فرمانده انتظامی شهرستان ایذه در حاشیه برگزاری این همایش با بیان اینکه این ویژه برنامه به صورت محل محور و در راستای مشارکت بزرگان ریش‌سفیدان و متنفذین با هدف مشارکت شهروندان برگزار شد.

وی افزود: برای شهرستانی که از پیشینه فرهنگی، اصالت و قدمت کهن برخورد است این مشکلات (تیراندازی در مراسمات) تناسب ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه ادامه داد: در سال‌های دور و گذشته متناسب با شرایط زندگی عشایری در بین مردم شهرستان جهت امنیت خانواده‌ها سلاح وجود داشت، اما در عصر حاضر و مدرن شدن زندگی وجود اسلحه نه تنها امنیت نیست، بلکه امنیت خانواده‌ها را نیز بر هم زده است.

وی تصریح کرد: این مشکل با همکاری تمام دستگاه‌ها، نهاد‌ها و خانواده‌ها و به صورت فرهنگی قابل حل خواهد بود.

سرهنگ گورویی با بیان اینکه برای حذف بدعت تیراندازی در مراسمات قطعاً نقش نخبگان، بزرگان و متنفذین برجسته است، اذعان داشت: ما همه در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از این بدعت غلط وظیفه داریم و راه حل اصلی این چالش اقدامات فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.