نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش کند شهادت دانش آموزان مدرسه پیروز بهبهان در متون درسی قید شود تا با افتخارات دانش آموزان و معلمان آشنا شوند.

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در مراسم یادواره ۷۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی مدرسه پیروز بهبهان، گفت: شهرستان بهبهان نه تنها در دوران انقلاب بلکه در دوران تاریخ نام و نشانی دارد، هرگاه ظلم و ستمی بود مردم بهبهان حضور داشتند که نشانه بارز آن استعمارستیزی بهبهان از دوران مشروطه بوده، همچنین در طول نهضت و انقلاب اسلامی پس از شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، مردم بهبهان در اعتراضات به رژیم ستم شاهی پیشتاز بودند.

او افزود: بهبهان در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۱۰۷ لاله گلگون کفن به انقلاب اسلامی تقدیم کرد، سرداران بزرگی را به قربانگاه فرستاد که نام و آوازه آنها نه تنها در بهبهان بلکه در کشور طنین‌انداز است.

مظلومی بهبهان را محل عبور و گذرگاه حضرت امام رضا (ع) اعلام و عنوان کرد: این گذرگاه به عنوان یک قدمگاه متبرک در طول تاریخ به ثبت رسیده و امروز اگر گل‌های نرگس بهبهان شهرت داشته و در میراث فرهنگی به ثبت رسیده به برکت قدم مبارک امام رضا (ع) است که چنین گلی در شهر رویید.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم بهبهان را تشبیه کنیم، بهترین سخن، فرمایش حضرت امام است که در راستای پیام بیان شده برای شهیدان مدرسه پیروز فرمودند، بهبهان مظلوم است همانطور که بصره و مندلی مظلوم است، اما این مظلومیت نه از روی عجز و ناتوانی است بلکه از روزی اقتدار و صلابتی است که در آن شهر وجود دارد.

مظلومی ادامه داد: مدرسه پیروز بهبهان چهارم آبان ماه سال ۱۳۶۲ مورد اصابت موشک رژیم صدام قرار گرفت، همچنین ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ زمانی که گردان فجر بهبهان آماده ورود به عملیات بود مورد اثابت بمب شیمیایی قرار گرفت که بعد از سردشت بیشترین مجروحین شیمیایی را دارد و این نشانه‌ای از همان اقتدار و صلابت است.

به گفته وی، شهرستان بهبهان ۱۲۰ شهید شیمیایی دارد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین درخواستی که مسئولین شهرستان بهبهان از شما دارند ساخت یک مدرسه‌ای در شأن ۷۴ شهید دانش‌آموز و معلم است تا مدرسه پیروز به یک موزه تبدیل شود.

مظلومی ادامه داد: همچنین با توجه به نقش آموزش و پرورش در تهیه متون درسی، انتظار دارم تلاش کنید این حادثه در متون قید شود تا با افتخارات دانش آموزان و معلمان آشنا شوند.

وی بیان کرد: حادثه مذکور به عنوان یک رویداد ملی در تقویم روز شمار جمهوری اسلامی به ثبت برسد و یادمانی از شهدای مدرسه پیروز در این محل ساخته شود تا نسل به نسل، آیندگان و اشخاصی که از این گذرگاه عبور می‌کنند بدانند چه ظلمی به دانش آموزان و معلمان وارد شد و آنها چه افتخاراتی آفریدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.