مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه قزوین جهت احداث مسکن ملی خبر داد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در نشست با اصحاب رسانه گفت: بر اساس قانون ملی مسکن و اهتمام اوقاف کشور، حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه قزوین قابلیت تغییر کاربری و اجرای این طرح را دارد که از جمله آن می‌توان به واگذاری ۴۲۰ هکتار اراضی در رشتقون، ۴۴۰ هکتار نجم آباد، ۵۰۰ هکتار رزجرد، ۲۰۰ هکتار فارسیان و یکی از مناطق دیگر به مساحت ۲۵۰ هکتار اشاره کرد.

وی بیان کرد: ۸۰۰ هکتار از این اراضی برای ساخت مسکن استفاده شده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز جهت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تخصیص می‌یابد و در قالب این طرح ۴۴ هزار قطعه مسکونی در استان ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: براساس این طرح ۳۵ درصد مساحت متعلق به دولت و در اختیار استانداری قزوین قرار گرفته و ۳۰ درصد اراضی نیز جهت تامین زیرساخت‌های مورد نظر در اختیار دولت و دستگاه‌های خدمت رسان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ۳۵ درصد باقی مانده اراضی نیز، ۶۶ درصد آن متعلق به صاحبان نسخ بوده و ۳۳ درصد برای اوقاف قزوین است، در همین راستا اداره کل اوقاف سهم خود را به پنج قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را جهت ایجاد مراکز اداری و تجاری به مزایده می‌گذارد و چهار قسمت باقی مانده را به شرکت تعاونی‌های فعال جهت ساخت مسکن واگذار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ دستگاه دولتی شرکت تعاونی خود را معرفی کرده و با هشت شرکت تعاونی نیز قرار داد بسته شده است، همچنین اوقاف در قالب این طرح بنا دارد تا در حمایت از کارکنان دولتی در استان قزوین خدماتی را ارایه کند.

حجت الاسلام مجیدی مطرح کرد: در نهایت این طرح ۱۵ هزار قطعه در اختیار موقوفه قرار می‌دهد که ۱۰ هزار قطعه متعلق به صاحبان نسخ و پنج هزار قطعه مسکونی نیز از طریق مزایده و شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود، همچنین در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ هکتار از اراضی عملیاتی شده و ۵۰۰ قطعه مسکونی سهم اوقاف است که از طریق شرکت‌های تعاونی واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: این طرح ملی بوده و اداره کل اوقاف با همکاری بنیاد مسکن مجری آن است و استانداری قزوین تنها تسهیلگری موضوع را برعهده دارد و تمام شرکت‌های تعاونی در این خصوص خدمات یکسانی را دریافته خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار