مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح آبرسانی برای برون رفت از کمبود آب در شهر الوند و روستای کوچار شهرستان البرز در حال اجرا است.

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: به دنبال کاهش بارش‌ها و بروز کم آبی، عملیات اجرایی رفع کم آبی در شهر الوند و روستای کوچار از توابع شهرستان البرز در مراحل پایانی قرار دارد.

بیرنوندی افزود: هم اکنون چاه شماره ۷  شهرالوند حفر شده است و در حال انجام آزمایش پمپاژ است و آب حاصل از آن پس از اجرای خط انتقال با طول ۷۰۰ متر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: چاه حفر شده در روستای کوچار در مرحله نصب الکتروپمپ و تابلو می‌باشد که این پروژه نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید و اهالی این روستا نیز از آب مطمئن و با کیفیت برخوردار خواهند شد. 

بیرنوندی عنوان کرد: این چاه‌ها بخشی از برنامه ریزی صورت گرفته برای عبور از تنش آبی تابستان سال آینده در محدوده شهرستان البرز صورت گرفته و در همین زمینه حفر، تجهیز و بهره برداری از ۱۲ چاه دیگر در بخش محمدیه شهرستان البرز در دستور کار قرار گرفته است. 

این مقام مسئول با اشاره به افزایش نقاط جمعیتی شهرستان البرز اضافه کرد: این برنامه‌ها در راستای تامین آب کوتاه مدت و اضطراری برای پایداری آب در این مناطق در حال انجام است و اظهار امیدواری کرد که طرح انتقال آب از سد طالقان هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود تا بتوان دغدغه‌های کمبود آب سال آتی را مرتفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار