مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کاهش آسیب پذیری در مواقع بحران، مهمترین مولفه پدافند غیرعامل است.

رضا رضایی در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل که در دبیرستان پسرانه دور اول امام مهدی ۲ برگزار شد، با اشاره به کارکرد‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف گفت: هدف از پدافند غیرعانل این است که از وارد شدن خسارت و آسیب به تجهیزات و تاسیسات، همچنین نیروی انسانی پیشگیری کنیم و خسارات را به حداقل برسانیم.

وی افزود: دفاع همه جانیه در برابر جنگ ترکیبی دشمن و حفظ آمادگی بسیار اهمیت دارد و تلاشگران عرصه پدافند غیرعامل می‌کوشند تا بدون عملیات نظامی امنیت را تامین و بازدارندگی را تقویت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز و همزمان با اولین روز هفته پدافند غیرعامل نمایشگاهی از آثار دانش آموزان در این حوزه در مدارس استان برپا می‌شود که این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و قدمی در راستای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل بین نسل نوجوان و کودک است.

رضایی مدارس را بهترین مکان برای ترویج مولفه‌های پدافند غیرعامل دانست و افزود: هدف از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل آشنایی دانش اموزان با رویکرد‌های پدافند غیرعامل و تلاش در راستای کاهش آسیب در مواقع بحران است.

در این مراسم از رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و حسین انجم شعاع رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان به واسطه خدمات ارزنده در حوزه پدافند غیرعامل با لوح سپاسی از سوی استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان تجلیل شد.

 این برنامه همچنین با رونمایی و اجرای سرود پدافند غیرعامل از سوی گروه هنری دراک که با حمایت اداره حراست آموزش و پرورش استان تولید شده است و رونمایی از تن پوش عروسک "رایان" (طراحی شده توسط سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان) همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار