رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین پایه گذار کشاورزی نوین در کشور است و با کمک شرکت‌های فنآور و دانش بنیان می‌توانیم احیای دشت را سرعت بخشیم.

 محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دومین رویداد ملی فناورانه استان قزوین گفت: اولین قانون مرتبط در حمایت از دانش بنیان‌ها در سال ۸۲ تصویب شد و این که تاکنون چقدر دولت درست سیاست گذاری کرده باید بررسی شود.

وی افزود: استان قزوین پایه گذار کشاورزی نوین در کشور است و شاید امروز در بن بست باشیم، اما باید با کمک دانش بنیان‌ها تدبیر و نگرانی را برطرف کنیم.

عطایی اضافه کرد: ازسال ۱۴۰۱ با تاکید رهبری حمایت جدی از دانش بنیان‌ها آغاز شد و قرارگاه دانش بنیان و پردیس کشاورزی را در دو سال قبل راه اندازی کردیم که همزمان با الگوی کشت رونمایی شد.

وی بیان کرد: در آسیب شناسی انجام شده مشخص شد که درصد سرمایه گذاری بخش کشاورزی معادل شرکت‌های دانش بنیان است و حدود ۳ درصد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۶ درصد است که این تناسب یا تصادفی و یا با هماهنگی است و امروز سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سخت شده و کشاورزان تمکن مالی مناسبی در این عرصه ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: زیرساخت‌ها باید تامین شود و ما هم نا امید نیستیم و امیدواریم با تمرکز و توجهی که در دشت قزوین ایجاد شده بتوانیم کشاورزی استان را با کمک دانش بنیان‌ها نجات دهیم و نیروی انسانی را به کار تشویق کنیم.

عطایی بیان کرد: باید اذهان و رویکرد‌ها توسعه یابد تا کشاورزی به راه درست برود و در کنار نقاط قوت زیادی که داریم باید مشکلات را هم ببینیم و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار