رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به انتشار نرخ تورم ماهانه توسط مرکز آمار کشور، گفت: نرخ تورم مهرماه این استان در مقایسه با شهریورماه امسال با کاهش نسبی همراه شده است.

جواد شاکر آرانی گفت: بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در مهرماه سال ۱۴۰۳ (سال پایه ۱۰۰=۱۴۰۰)؛ ۳۲.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در مهر ماه سال جاری ۳۳.۶ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۲۱ بین استان‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم عنوان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در مهر ماه ۳۱.۵ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است. نرخ تورم نقطه‌ای کشور در مهر ماه ۳۱.۶ درصد بوده است. نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در مهر ماه ۰.۱ درصد پایین‌تر از کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم تصریح کرد: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در مهر ماه ۲.۳ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم ماهانه کشور در مهر ماه ۲.۷ درصد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار