رئیس انجمن فرش‌دستباف استان همدان از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه تابلو و فرش دست بافت همدان از ۸ تا ۱۶ آذرماه خبر داد.

حمیدرضا فروزان احسن گفت: این نمایشگاه با حضور بافندگان و غرفه‌داران سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار خواهد شد که با حضور سایر استان‌ها از جمله اصفهان، تهران، قم، یزد، اراک، همدان انواع فرش‌های تولیدی هنر صنعت فرش ایران به فروش و نمایش گذاشته می‌شود.

او با اشاره به اهمیت رونق کالا‌های غیرنفتی در توسعه اقتصادی کشور گفت: نمایشگاه فرش یکی از پراهمیت‌ترین نمایشگاه‌های استان است و امیدواریم بتوانیم در شرایط کنونی گامی در رونق این کالای اصیل ایرانی برداریم.

این فعال حوزه فرش استان با بیان اینکه رونق تولید فرش در جامعه می‌تواند گامی مهم در اشتغال پایدار به شمار رود، گفت: همچنین برای نخستین بار همایش تخصصی فرش دستباف منطقه مهربان از ۹ تا ۱۲ آبان‌ماه نیز برگزار می‌شود.

فروزان احسن همچنین گفت: تبدیل فرش به صنعتی در توسعه منطقه‌ای آن اثرگذار است که از یک دهه قبل در دستور کار برنامه‌ریزان توسعه فرش استان قرار گرفته و موجب ایجاد صنایع همگن و اشتغال در استان‌های مختلف شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر فرش‌های همدان به صورت تجارتی بافته می‌شوند، گفت: فرش‌های همدان در سبک‌های منحنی و شاخه شکسته و گاهی هندسی و اغلب با طرح‌های ترنج‌دار، دسته‌گل، بته‌ای، بندی دسته‌گل، هراتی، ایلیاتی و ظل‌السلطان بافته می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار