وقوع عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو، به تشدید بحران‌های امنیتی در اراضی اشغالی منجر شده و بار دیگر آسیب‌پذیری تل‌آویو در این عرصه را به نمایش گذاشته است.

در حالی که صهیونیست‌ها مصادیق متعدد شکست در میدان نبرد غزه و لبنان را تجربه می‌کنند، وقوع این عملیات به انگیزه و قوت قلبی مضاعف برای رزمندگان مقاومت تبدیل شده و در مقابل، موازنه وحشت را بیش از پیش به سود جبهه حق علیه باطل تغییر داده است. سکوت توام با وحشت مقامات ارشد نظامی-امنیتی رژیم اشغالگر قدس در قبال این حادثه، بیانگر همین حقیقت مطلق است. 

ماهیت و شکل عملیات رخ داده در تل‌آویو، به گونه‌ای بود که منابع رسمی رژیم اشغالگر قدس هنوز قدرت و جرأت روایت جزئیات آن را پیدا نکرده‌اند. این عملیات استشهادی با خودرو در نزدیکی مقر موساد در تل‌آویو به هلاکت دست‌کم شش صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد. یک کامیون در تقاطع گلیلوت و درنزدیکی مقر موساد اقدام به زیر گرفتن افراد کرد. یدیعوت آحارونوت گزارش داده است که در پی این عملیات بزرگ و کم‌سابقه، حداقل ۵۰ نفر زخمی شده‌اند که حال ۱۵ نفر از زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش کشته‌ها وجود دارد.

عامل این عملیات استشهادی که از ساکنان قدس بود، بر اثر شلیک گلوله به شهادت رسید. اکثر‌کشته‌ها و زخمی‌ها نظامیان صهیونیستی هستند که در حال حرکت به سمت پایگاه‌های نظامی خود بودند. پایگاه اسرائیل‌الیوم گزارش داده که راننده کامیون پس از زیرگرفتن افراد، با یک چاقو پیاده شد. عملیات زیرگیری با خودرو در اراضی اشغالی در نزدیکی مقر واحد اطلاعات نظامی ۸۲۰۰رژیم صهیونیستی روی داده است. رژیم صهیونیستی از انتشار جزئیات مربوط به این عملیات جلوگیری کرده و رسانه‌ها را از حق پرس‌و‌جو از شهود حادثه و دسترسی به اطلاعات تکمیلی در این خصوص باز داشته است. این همان روند همیشگی مواجهه صهیونیست‌ها با حوادث جاری در متن و فرامتن میدان نبرد بوده است.

شکست ترکیبی دشمن صهیونیست

امروز صهیونیست‌ها علاوه بر شکست در جنگ زمینی و موشکی با حزب‌ا... و حماس، ناچارند نسبت به شکست در برقراری امنیت حداقلی در تل‌آویو (آن هم در چند قدمی مقر موساد!) اذعان کنند. مقاومت ترکیبی جبهه حق، شکست ترکیبی صهیونیست‌ها را رقم زده و این گزاره، روز به روز عینیت بیشتری پیدا می‌کند. در حالی که رژیم اشغالگر قدس در نبرد موشکی با اضلاع گوناگون جبهه مقاومت و همچنین نبرد زمینی در غزه و لبنان روز به روز و بلکه ساعت به ساعت متحمل تلفات بیشتری می‌شود، وقوع رخداد اخیر در نزدیکی امن‌ترین پایگاه امنیتی این رژیم‌اشغالگر در تل‌آویو، شوک سخت‌تری را به نتانیاهو و همراهانش وارد ساخته است. پس از عملیات پهپادی حیرت‌آور حزب‌ا... در عکا که به هلاکت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ افسر تیپ گولانی منجر شد، ساکنان اراضی اشغالی به وضوح دریافتند حتی مقر نظامیان ویژه این رژیم نیز از تیر خشم مقاومت در امان نیست، چه رسد به شهرک‌ها و منازل غصبی و اشغال شده که نتانیاهو وعده بازگشت آوارگان صهیونیست را به آنها داده است! رسانه‌ها و مقامات رژیم اشغالگر قدس، پس از وقوع حادثه عکا، در حال گفتار درمانی و القای آرامشی کاذب در اراضی اشغالی بودند تا غیرمحتمل بودن تکرار چنین حوادثی را به ساکنان این اراضی القا کنند، اما عملیات استشهادی اخیر، همه پازل تبلیغاتی کاذب صهیونیست‌ها را بر هم زده است. 

سایه شکست در یک‌قدمی صهیونیست‌ها

فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه المرایا درخصوص عملیات استشهادی اخیر و نسبت آن با تحولات میدانی جنگ در لبنان و غزه می‌گوید: «عملیات‌های گوناگون مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس، جملگی نشان‌دهنده تسلط خاص گروه‌های مبارز بر میدان مبارزه با دشمن است. پس ازشهادت دبیر کل فقید حزب‌ا... لبنان وشهید یحیی سنوار، دشمن صهیونیستی توهم تسلط بر میدان جنگ را داشت، اما اکنون حتی از تامین امنیت حداقلی خود درچند قدمی مقرموساد در تل‌آویو نیز عاجز مانده است. پیام این عملیات استشهادی، آسیب‌پذیری مطلق رژیم اشغالگر قدس وحرکت این رژیم به سوی شکست وسقوط نهایی است. نتانیاهو و همراهانش وارد میدانی شده‌اندکه شکست ونابودی، سرنوشت نهایی آن است.»

 این‌تحلیلگر لبنانی افزود: «ساکنان اراضی اشغالی این روز‌ها بیش از پیش نسبت به وعده‌های پوچ نتانیاهو مبنی بر نابودی مقاومت آگاه شده‌اند، اما این آگاهی دیگر فایده‌ای به حال آنها ندارد. دشمن صهیونیستی هزینه‌های بسیار سنگینی دراین نبرد پرداخته ودرآینده نیز هزینه‌های به مراتب سنگین‌تری را خواهد پرداخت. گروه‌های مقاومت همچنان درادامه روندپیروزی خود، غافلگیری بیشتری راعلیه صهیونیست‌هارقم خواهند زد.»

منبع: جام جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار