با مروری گذرا بر حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۰ تاکنون، می‌توان به این نکته پی برد که عاقبت فعالیت این گروهک‌های تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران جز نابودی چیزی نیست.

با مروری کوتاه بر حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۰ تاکنون، کمتر حادثه ای است که رد پایی از گروه تروریستی «جیش الظلم» در آن دیده نشود در شرایطی که این گروه خود را «جیش العدل» نامیده است.

در روز شنبه - پنجم آبان ماه - بار دیگر خبر شهادت ۱۰ نفر از پرسنل وظیفه و کادر انتظامی استان سیستان و بلوچستان به دنبال حمله جنایتکاران تروریست به دو واحد گشت انتظامی در منطقه گوهر کوه تفتان سیستان و بلوچستان کام هموطنان را تلخ کرد. این دو واحد گشت انتظامی که در پی تماس تلفنی برای ارائه خدمت به شهروندان در منطقه گوهر کوه تفتان سیستان و بلوچستان حاضر شده بودن، در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکارانِ تروریست قرار گرفتند. چندی بعد گروهک تروریستی «جیش الظلم» در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

در پی این حادثه تروریستی، اسکندر مومنی وزیر کشور هیأتی را مامور بررسی ابعاد این حادثه کرد. وی به این هیأت که متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور است، دستور داد در اسرع وقت با حضور در منطقه جزئیات این حادثه را بررسی و گزارش کنند. استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت ۱۰ نفر از کارکنان انتظامی در تفتان، یکشنبه - ششم آبان ماه - را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

تروریست‌های جیره‌خوار در دامن اسرائیل

در این حادثه تروریستی، سرباز علیرضا علی زاده متولد شیراز، سرباز مهدی پریشانی فروشانی متولد خمینی شهر، سرباز صالح نوربخش حبیب آبادی متولد اصفهان، سرباز پویا صالحی یلمه علی آبادی متولد مبارکه، ستوان سوم ایمان درویشی دارای دو فرزند متولد کلاله، استوار دوم علیرضا آقاجانی امیرهنده متولد لاهیجان، ستوان سوم مهدی خموشی علی آبادی دارای دو فرزند متولد مشهد، سروان نعمت اله نوری دارای ۴ فرزند و متولد زابل، استوار یکم هادی زارع باغبیدی دارای ۲ فرزند متولد یزد، گروهبان یکم پویا رحمت طلب ضیابری متولد رشت به مقام شهادت رسیدند.

مراسم تشییع پیکر این شهیدان در روز یکشنبه - ششم آبان ماه - با حضور اقشار مردم استان و خانواده شهدا برگزار شد.

این اولین جنایت این گروهک تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران به شمار نمی‌رود بلکه در طول ۱۵ سال اخیر ردپای این گروهک تروریستی در قریب به اتفاق حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان و نقاط مرزی کشور با پاکستان به چشم می‌خورد. اما شاید آنچه که بیشتر توجه اذهان عمومی را به خود جلب کرده است، انجام اقدامات تروریستی توسط این گروه درست در مقاطع زمانی است که تنش بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

با اقدام تروریستی این گروه در روز شنبه - پنجم آبان ماه - در شرایطی که رژیم صهیونیستی از اهداف خود برای یک حمله تمام عیار به نقاطی از خاک جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده بود، دیگر بر کسی پوشیده نیست که دست پشت پرده جنایت‌های این گروهک تروریستی در طول تمام این سال‌ها رژیم صهیونیستی بوده است.

گروهک «جیش الظلم» چیست؟

گروهک «جیش العدل» یک گروه افراطی مسلح است که از خود با عنوان «ارتش عدالت و برابری» یاد می‌کند. گروهک تروریستی «جیش العدل»، چند ماه پس از آن به وجود آمد که جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ عبدالمالک ریگی رهبر گروه «جندالله» را دستگیر و اعدام کرد. «جندالله» گروهی بود که در استان سیستان و بلوچستان به مبارزه مسلحانه و کشتار شهروندان نظامی و غیرنظامی ایرانی می‌پرداخت و ردپای حمایت‌های آمریکا و بریتانیا از جنایت‌های این گروهک بر کسی پوشیده نیست.

با پایان یافتن عمر فعالیت گروهک تروریستی «جندالله»، این بار گروهک تروریستی «جیش العدل» بود که سر از خاک بیرون نهاد و با رهبری صلاح‌الدین فاروقی از سال ۱۳۹۱ عملیات‌های تروریستی خود را در خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. صلاح الدین فاروقی از اعضای گروهک تروریستی «جندالله» بود که اکنون به عنوان رهبر گروهک تروریستی «جیش العدل» شناخته می‌شود.

حامیان «جیش الظلم» چه کسانی هستند؟

با کمی بررسی دقیق و تطبیق زمان انجام عملیات‌های تروریستی گروهک «جیش العدل»؛ درست در مقاطعی که تنش بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های استکباری بالا گرفته است، می‌توان به حامیان اصلی جنایت‌های این گروهک تروریستی یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا پی برد. با مروری گذرا بر اتفاقات تروریستی یک دهه اخیر می‌توان به این نکته پی برد همواره در مقاطع زمانی که دشمن از اهداف خود در خاک جمهوری اسلامی ایران چه از بعد روانی و چه از بعد نظامی ناکام مانده است، به اقدامات تروریستی از طریق این گروهک روی آورده است.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که پول‌های صهیونیستی و سلاح‌های دنیای غرب در دست «جیش العدل» به ابزاری برای کشتار مردم بی گناه در خاک جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

جنایت‌های «جیش الظلم»

نقطه آغاز جنایت‌های این گروهک تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران به سال ۱۳۹۲ باز می‌گردد. اعضای گروهک «جیش الظلم» در تاریخ سوم آبان ماه سال ۱۳۹۲ اقدام به حمله تروریستی به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان کردند که در پی این کمین ۱۴ نفر از اعضای پلیس مرزبانی کشورمان به شهادت رسیده و ۷ تن دیگر نیز مجروح شدند. مهاجمان پس از حمله از مرز ایران و پاکستان عبور کرده و در کشور پاکستان مخفی شدند. از میان ۱۴ شهید پلیس مرزبان ایرانی، ۱۲ نفر سرباز وظیفه و ۲ نفر از پرسنل کادر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند.

این گروهک تروریستی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز ایران و پاکستان ربود. چند روز بعد یعنی در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ گروهک «جیش‌العدل» ویدئویی را در توئیتر بارگذاری کرد که در آن تصاویری از ۵ مرزبان ربوده شده را به نمایش گذاشت که به پاکستان برده شده بودند. طولی نکشید که با پیگیری دستگاه دیپلماسی کشور دولت پاکستان در اسفندماه متعهد به بازگرداند مرزبانان روبوده شده به جمهوری اسلامی ایران شد. اما در چهارم فروردین ماه سال ۱۳۹۳ بود که خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده توسط جیش الظلم، به نام جمشید دانایی‌فر کام ملت ایران را تلخ کرد. در نهایت با اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران شاهد آزادسازی و بازگشت ۴ مرزبان ربوده شده به ایران بودیم.

اما جنایت‌های این گروهک تروریستی و حامیان آن به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه در در ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ این گروهک تروریستی با استفاده از یک خودروی مملو از مواد منفجره، یک حمله انتحاری علیه اتوبوس حامل نیرو‌های قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش - زاهدان انجام داد. این حمله تروریستی منجر به شهادت ۲۷ نفر از دلاورمردان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و زخمی شدن ۱۳ نفر شد.

از دیگر جنایت‌های این گروهک تروریستی که نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در آن مشهود است، اقدامات جنایتکارانه‌ای است که در روز جمعه ۸ مهر ماه سال ۱۴۰۱ علیه جمعی از نمازگزاران در شهر زاهدان به عمل رساند و منجر به شهادت ۳۵ نفر از نمازگزاران گردید. رسانه‌های معاند که از این روز به عنوان جمعه خونین زاهدان یاد می‌کردند، سعی داشتند تا این اقدامات تروریستی را به نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند، اما در نهایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای پرده از نقش گروهک تروریستی «جیش العدل» در این روز برداشت.

در ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ حمله‌ای تروریستی به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در راسک رخ داد که گروه تروریستی «جیش‌العدل» با انتشار بیانه‌ای در کانال تلگرامی خود مسولیت این اقدام را بر عهده گرفت. در این حمله تروریستی ۱۱ نفر از افسران و سربازان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

کارنامه سیاه جنایت‌های این گروهک تروریستی که با حمایت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، با اقدامات تروریستی متعدد پر شده است. در جدیدترین اقدام تروریستی خود در تاریخ شنبه ۵ آبان سال ۱۴۰۳ نیز با حمله به دو واحد گشت نیروی انتظامی منجر به شهادت ۱۰ نفر از پرسنل وظیفه و کادر نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گردیده است.

دست‌های پشت پرده «جیش الظلم»

 همان طوری که در چند سطر قبلی اشاره شد، با مرور بر حوادث تروریستی که در یک دهه اخیر به دست این گروهک تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است، می‌توان پی برد که رژیم صهیونیستی از این گروه به عنوان ابزاری برای انجام ترور‌های کور و جبران ناکامی‌های خود در عرصه میدان و دپیلماسی در خاک جمهوری اسلامی ایران بهره می‌گیرد.

از سوی دیگر علی رغم اینکه گروهک «جیش العدل» از سوی آمریکا نیز به عنوان یک گروهک تروریستی معرفی شده است، نمی‌توان نقش این قدرت استکباری در تجهیز این گروهک به سلاح‌های کشتار جمعی را نادیده گرفت.

آینده «جیش الظلم»

با مروری گذرا بر تاریخ جمهوری اسلامی ایران می‌توان به این نکته پی برد که عاقبت فعالیت این گروهک‌های تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران جز نابودی چیزی نیست. همان طوری که هر بار پس از حملات تروریستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن عوامل ترور توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و به جزای خود رسیده اند؛ قطعا سرنوشت گروهک تروریستی «جیش العدل» نیز مانند «جندالله» خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.