رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: مطابق اطلاعات ثبت شده در دوربین های پلاک‌خوان جاده ای، ۳۳ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۷۳ پلاک طی مهر ماه در جاده‌های خراسان رضوی رویت شده که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۹۵ مورد مربوط به ثبت تخلف بوده است.

یوسف بنی اسدی گفت: اطلاعات تخلفات ثبت شده به نهادهای متولی از جمله پلیس راه ارسال شده است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۸۷ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی طی مهر ماه ۱۴۰۳ تردد کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان در روز اول مهر ماه بوده است.

بنی اسدی افزود: ۲۸ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در خراسان رضوی بین یک تا سه روز و ۲۵ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۲ درصد نیز بیش از یک هفته بوده همچنین بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در مهر ماه نیز به ترتیب، تهران و خراسان شمالی با سهم ۱۱ درصد و سمنان و مازندران با سهم ۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در مهر ماه امسال، سه هزار و ۸۲۱ تخلف اضافه تناژ قطعی مربوط به ناوگان باری جاده ای در استان ثبت شده است.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی مجموع تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ طی مهر ماه گذشته را ۲۳ هزار و ۸۷۲ تماس عنوان کرد و افزود: از این تعداد چهار هزار و ۵۲۶ تماس، پیگیری و پاسخگویی شده است.

بنی اسدی افزود: رانندگان می توانند برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت راههای کشور و استان مطلع شوند.

وی ادامه داد: شهروندان همچنین می توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به صورت برخط مشاهده کنند و همچنین این سامانه در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هموطنان در حوزه راه و حمل و نقل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار