جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: پزشکان این شهرستان با عمل جراحی خروج تومور نخاع از یک زن ۷۱ ساله در بیمارستان علامه بهلول گنابادی، وی را از فلج دائمی نجات دادند.

مهدی محسن زاده جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: این بیمار با ضعف شدید مبتلا به فلج در اندام تحتانی شده بود، به گونه‌ای که علاوه بر وابستگی کامل به تخت و ولیچر، بی اختیاری ادراری نیز داشت.

او افزود: با انجام اقدامات تشخیصی مورد نیاز، یک تومور در نخاع بیمار در حد فاصل مهره‌های T ۶ تا T ۹ به ابعاد سه و نیم سانتی متر در سه سانتی‌متر رویت شد که فشار این تومور روی نخاع بیمار سبب فلج اندام تحتانی بدن وی شده بود.

جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان علامه بهلول گنابادی با اشاره به حساسیت عمل جراحی خروج توده از نخاع این بیمار ادامه داد: با وجود تجهیزات کافی و لازم اتاق عمل مرکزی و کادر مجرب بیهوشی و اتاق عمل این بیمارستان، خارج سازی توده نخاع در یک عمل جراحی سه ساعته با موفقیت انجام شد.

محسن زاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از عمل جراحی، ۳۰ درصد از مشکل فلج اندام تحتانی این بیمار برطرف و در روز‌های بعدی از فرآیند درمان وی، فلج اندام‌ها بهتر و بیمار با کمک واکر قادر به راه رفتن شد.

او بر ضرورت توجه مردم به مشکلات مغز و اعصاب و ستون فقرات تاکید و تصریح کرد: مردم در صورت هرگونه درد و عارضه‌ای در ناحیه مغز و اعصاب و ستون فقرات بلافاصله به متخصص مراجعه کنند، چراکه مراجعه دیرهنگام باعث بروز مشکلات و عارضه‌هایی می‌شود که گاهی کیفیت عمل جراحی را نیز با مخاطره جدی مواجه می‌کند.

برچسب ها: عمل جراحی ، قطع نخاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.