دولت انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه شماری از اشخاص و نهاد‌های روس به بهانه دروغ‌پراکنی علیه اوکراین وضع کرد.

دولت انگلیس در ادامه مواضع خصمانه غرب علیه کرملین، تحریم‌های جدیدی را علیه شماری از اشخاص و نهاد‌های روس، به بهانه دروغ‌پراکنی علیه اوکراین وضع کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که امروز (دوشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳) در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، ادعا شده است که ۳ آژانس و ۳ شهروند روسیه که «برای تضعیف و بی‌ثبات کردن اوکراین و دموکراسی این کشور تلاش می‌کنند» تحریم شده‌اند.

بر اساس بیانیه یادشده، آژانس‌های طراحی اجتماعی (SDA)، فناوری ملی استراکترا و انا دیالوگ به همراه ایلیا آندریویچ گامباشیدزه بنیانگذار آژانس طراحی اجتماعی، نیکولای الکساندرویچ توپیکین، مدیر عامل آژانس طراحی اجتماعی و مالک آژانس فناوری ملی استراکتر و همچنین آندری نائوموویچ پرلا، مدیر پروژه آژانس طراحی اجتماعی به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده‌اند.

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد که این شرکت‌ها از طریق یک شبکه پیچیده آنلاین، پیام‌ها، اسناد و مطالب جعلی به مخاطبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی منتقل می‌کنند تا آنها را علیه اوکراین تحریک کنند.

در این بیانیه ادعا شده است: «آژانس طراحی اجتماعی که به طور مستقیم توسط دولت روسیه تأمین مالی می‌شود، همراه با شریک خود (آژانس فناوری ملی استراکترا) تلاش کرده است تا از طریق یک سری عملیات مداخله‌جویانه، به دمکراسی و حمایت بین المللی از اوکراین آسیب بزند.»

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شد: ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) به‌حدی در تلاش است تا حمایت اروپا از اوکراین را تضعیف کند که اکنون به تحرکات ناشیانه و بی نتیجه برای ایجاد ناآرامی متوسل شده است.

وی ادعا کرد: تحریم‌های امروز پیامی روشن دارد؛ ما دروغ‌ها و دخالت‌های شما را تحمل نمی‌کنیم و به دنبال شما می‌آییم. تلاش‌های مذبوحانه پوتین برای تفرقه بین ما شکست خواهد خورد. ما کرملین را محدود خواهیم کرد و تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهیم ایستاد.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو درباره گسترش مرز‌های ائتلاف نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشور‌های عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف به این جنگ افروزی ادامه دادند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

این درحالی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضدروسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به تنش و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون صد‌ها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار