پس از بازداشت و اخراج تمامی کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان توسط رژیم صهیونیستی، این بیمارستان با یک پزشک به مجروحان جنگ رسیدگی می‌کند.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه پس از دستگیری و اخراج کل کادر پزشکی توسط ارتش رژیم تروریستی اسرائیل، اکنون تنها با یک پزشک متخصص کودکان کار می‌کند.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: پس از اشغال و اخراج تمام کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه، تنها یک پزشک در بیمارستان باقی ماند که او هم در زمینه کودکان تخصص دارد.

این وزارتخانه از نهاد‌های بین المللی خواست تا به سرعت تیم‌های پزشکی و جراحی را برای درمان تعداد زیادی از مجروحان و بیماران به بیمارستان اعزام کنند. همچنین از همه کسانی که مهارت‌های جراحی دارند خواسته شده است که به بیمارستان بپیوندند تا آنچه را که می‌توانند برای نجات مجروحان و بیماران به کار بگیرند.

روز جمعه دفتر رسانه‌های دولتی غزه از قطع ارتباط با تیم‌های پزشکی در داخل بیمارستان کمال عدوان در پی یورش ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. به گفته وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که ارتباط خود را با بیمارستان از دست است. در همین راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش جنایتکار اسرائیل به این بیمارستان حمله و صد‌ها بیمار، مجروح، آواره و کادر پزشکی را دستگیر کرده است.

روز شنبه نیرو‌های ارتش اسرائیل از بیمارستان عقب نشینی کردند و درحالیکه فلسطینی‌های مجروح بسیاری به شهادت رسیدند و ویرانی‌های گسترده‌ای در داخل و خارج بیمارستان بر جای مانده است.

شاهدان عینی به آناتولی گفتند که ارتش جنایتکار رژیم اسرائیل دیوار بیمارستان را با خاک یکسان کرد و تمام خودرو‌هایی را که در حیاط و خیابان‌های نزدیک آن بود، از جمله آمبولانس‌ها سوزاند و ویران کرد. همچنین تعداد زیادی از خانه‌های مجاور را سوزاند و ویران کرد.  

اسرائیل با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است که در بحبوحه ویرانی‌های عظیم و قحطی بیش از ۱۴۳ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن هستند و همچنان بیش از ۱۰ هزار نفر از اهالی غزه مفقود هستند، که مشخص نیست در زیر آوار مانده اند یا در جایی دیگر به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است رژیم تروریستی اسرائیل با حمایت شدید آمریکا به کشتار‌های خود ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آنها و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار