عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب با اشاره به هشدار حزب الله به ساکنان ۲۵ شهرک در شمال فلسطین اشغالی برای تخلیه این مناطق، آن را شروع فرار بزرگ صهیونیست‌ها توصیف کرد.

 عبدالباری عطوان  تحلیلگر جهان عرب  در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان به سرزمین‌های اشغالی نوشت: هنگامی که حزب الله به شهرک نشینان صهیونیست در ۲۵ شهرک شمال فلسطین اشغالی دستور داد «تاکید می‌کنم دستور داد نه هشدار»، که بی درنگ این شهرک‌ها را تخلیه کنند، زیرا اهداف نظامی مشروع یگان موشکی و پهپادی حزب الله هستند، این امر در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی بی سابقه و واکنشی به تحرکات دشمن برای انتقال جنگ به لبنان، مشابه آنچه در غزه از زمان «طوفان الاقصی» در یکسال قبل رخ داد و مقدمه عملیات نیرو‌های رضوان حزب الله و آزادی آن مناطق است.

وی افزود: بیانیه حزب الله دقیق بود و این دستورات همزمان با افزایش گسترده حملات مقاومت اسلامی لبنان و نبرد شدید با اشغالگران در جنوب لبنان و حملات آن به عمق سرزمین‌های اشغالی و شهر‌های مهمی مانند حیفا، تل آویو، صفد، عکا و طبریا و همه اصبع الجلیل اشغالی است.

عطوان ادامه داد: این دستورات حزب الله به شهرک نشینان برای تخلیه، به مثابه مقابله به مثل با اقدامات ارتش اشغالگر و درخواست آن از لبنانی‌ها و ساکنان غزه برای تخلیه روستا‌ها و شهرک‌ها و اردوگاه‌ها قبل از بمباران و شهید و زخمی کردن صد‌ها و بلکه هزاران نفر از ساکنان بی دفاع است و جالب اینکه اشغالگران دم از جان غیرنظامیان و پایبندی به قوانین بین المللی می‌زنند.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: مقاومت اسلامی لبنان در مرحله دوم و کنونی که از چند روز قبل در رویارویی با اشغالگران در پیش گرفته، همه شهرک‌ها را هدف قرار می‌دهد، به ویژه اینکه همه شهرک نشینان نظامیان ذخیره ارتش اشغالگر هستند و در صورتی که از دستورات تخلیه حزب الله خودداری کنند، همگی کشته خواهند شد، این شهرک‌ها به مراکز نظامیان صهیونیست و پایگاه‌های آنها برای هدف قرار دادن شهر‌ها و روستا‌های لبنانی تبدیل شده‌اند.

وی نوشت: فرار هزاران شهرک نشین از ترس و وحشت حمله شروع شده و این را گزارش رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل تایید می‌کنند، انتظار می‌رود که شمار آوارگان در شمال سررزمین‌های اشغالی از دویست هزار نفر ظرف چند روز عبور کند و مفهومش این است که جنگ نتانیاهو که از چند هفته قبل علیه لبنان به راه انداخته به هیچ عنوان اهدافش محقق نشده، به ویژه در منطقه مرزی حائل در طول مرز لبنان و نیز خلع سلاح حزب الله؛ بلکه نتیجه‌ای کامل معکوس در پرونده مهم یعنی آوارگان صهیونیست داشته و به جای اینکه آوارگان به شهرک‌های خود در شمال منطقه الجلیل برگردند، آنانی که هم که مانده بودند در معرض آواره و یا کشته شدن قرار دارند.

این تحلیلگر آورده است: عجیب اینکه این تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان و عملیات شجاعانه و قوی آن نه تنها پس از افزایش تلفات و خسارات سنگین ارتش اشغالگر در جبهه لبنان به وقوع پیوست، بلکه همزمان با دو تحول مهم رخ داده است.

نخست، عملیات استشهادی روز یکشنبه «رامی ناطور» از اهالی فلسطینی شهرک «قلنسوه» در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ که به هلاکت دست کم ۷ صهیونیست و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر منجر شد. این عملیات در قلب تل آویو و در نزدیکی پایگاه «گلیلوت» مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» و واحد مهم اطلاعاتی نظامی «۸۲۰۰» رخ داد و مفهومش این است که ساکنان فلسطینی این مناطق در داخل سرزمین‌های اشغالی ۴۸ بر دامنه حمایت خود از نوار غزه و لبنان افزوده‌اند.

دوم، حمله نمایشی رژیم اسرائیل به ایران در سحرگاه روز شنبه و مقابله عالی پدافند هوایی و زمینی ایران و ناکام گذاشتن آن در تحقق اهدافش بود. بالاتر از این هم ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها از احتمال واکنش ایران به این تجاوز بود و گواه آن نیز دستور ارتش رژیم اسرائیل به نظامیان خود برای خودداری از تجمع در پایگاه‌های نظامی خود از ترس این واکنش است.

عطوان در پایان نوشت: ما در مقاله‌های قبلی خود مبالغه نکردیم که نتانیاهو، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به شدت پشیمان خواهند شد و به خاطر تصمیم خود در ترور سید شهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان و ارکان نظامی و سیاسی مقاومت اسلامی، خون گریه خواهند کرد. تحولات روز‌های گذشته و تلفات سنگین و متوالی نظامیان اشغالگر به دست رزمندگان حزب الله تحت فرمان فرماندهی جدید سبب شده که ژنرال هالیوی از تمام شدن جنگ لبنان طی یک یا دو هفته آتی سخن بگوید. زمان فرار بزرگ صهیونیست‌ها از لبنان و نوار غزه و اعتراف به شکست فرا رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۰۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
اینک این امر توسط هلال شیعی مورد ادعای پادشاه یهودی اردن صورت می پذیرد و این امر مانند کابوسی است که سران کشورهای عربی از السیسی گرفته تا پادشاه جوان سعودی را دربرگرفته و آنان شبها خواب راحتی ندارند
Italy
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
نکشیمون سید با این هزاران ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
مواظب خودت باش و سر در برف و پا در هوا نباشی چون اینجا میخ آهنی از طرف لبنان و عراق و غزه و یمن و ایران می بارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
انشالله نابودی اسراییل
آخرین اخبار